لینک های دسترسی

Breaking News

دستگیری گروهی از متجاوزان جنسی در غزنی


این اولین بار است که چنین گروهی در ولایت غزنی بازداشت می‌گردد.
این اولین بار است که چنین گروهی در ولایت غزنی بازداشت می‌گردد.

جنرال امین‌الله امرخیل، قوماندان امنیه ولایت غزنی، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت، این گروه با استفاده از اسناد و استعلام‌های دولتی، به ویژه پولیس، پسران جوان و زنان را احضار می‌کرد و آنها را مورد تجاوز قرار می‌داد.

به گفتۀ جنرال امرخیل، سه عضو این گروه، با کمره مخفی از جریان تجاوز به فرد قربانی، فلمبرداری می‌کردند و سپس در بدل حذف فلم های ثبت شده، از خانواده‌های قربانیان، پول مطالبه می کردند.

به گفتۀ آقای امرخیل، دستگیر شدگان افراد تخنیکی و مسلکی در عرصۀ تکنولوژی معلوماتی و کمرده در اختیار داشتند که مجهز با وسایل تصویر برداری بودند.

پولیس غزنی نیز تائید کرد که از مرکز این گروه "خلاف‌کار" چندین پایه کمره، کمپیوتر و بیش از ۱۲۰ فلمی که تصاویر قربانیان ثبت شده بود، به دست آمده است.

قوماندان امنیه غزنی افزود، این گروه تاجران و سرمایه‌داران ولایت غزنی را نیز به نام پولیس جنایی تهدید می‌کردند و از آنان پول می‌خواستند.

تورجان، فردی که قربانی این گروه در غزنی شده و منشی یک شرکت تجارتی است، گفت، این گروه با حیله و نیرنگ از وی ویدیو ساخته و سپس از او پول مطالبه کرد.

او افزود "به من گفت، ما از تو بیست هزار دالر می‌خواهیم، من برای شان گفتم، من یک شخص غریبم در این دوکان در اینجا منشی استم، سپس ده هزار دالر طلبیدند و در نهایت برای این که جانم را خلاص کنم، به پنج هزار دالر همراه شان موافقه کردم".

مقامات امنیتی غزنی همچنان گفته اند که از خانواده‌های بعضی قربانیان این گروه، حتی ۱۲۰ هزار دالرامریکایی دربدل حذف کردن فلم‌های آنان مطالبه شده است.

گزارشگر: ظفر بامیانی

ویراستار: خیرالله رسولی

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG