لینک های دسترسی

Breaking News

لاری حامل ۱۸ جسد مهاجران 'افغان' در بلغاریا پیدا شده است


اجساد قربانیان مهاجر در کنار لاری متروکه در بلغاریا
اجساد قربانیان مهاجر در کنار لاری متروکه در بلغاریا

مقامات بلغاریا روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) گفتند که جسد ۱۸ مهاجری را در یک لاری کشف کرده اند که به طور ''غیرقانونی'' وارد این کشور شده بودند.

وزیر داخلهٔ بلغاریا گفته است که این لاری به طور غیرقانونی حدود ۴۰ مهاجر را که در زیر چوب پنهان شده بودند،‌ انتقال می‌داد.

بر اساس گزارش رادیوی ملی بلغاریا (BNR)گمان می‌روند که مهاجرانی که در داخل این لاری بودند، همه مرد و شهروندان افغانستان استند.

اما خبرگزاری رویترز گزارش داده است که یک کودک نیز در میان قربانیان شامل است.

گمان می‌رود که این یکی از مرگبارترین حوادث قاچاق انسان در بلغاریا باشد.

مردم محل پولیس را از موجودیت لاری حامل مهاجران آگاهی داده بود. این لاری در نزدیکی روستای لوکورسکو واقع در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی صوفیه، پایتخت بلغاریا، کشف شده است. تا حالا علت مرگ این مهاجران مشخص نشده است.

اسن مجیدیف، وزیر صحت بلغاریا،‌ به خبرنگاران گفت: "نمی توانم با اطمینان بگویم چه اتفاقی رخ داده است. کمبود اکسیجن وجود داشته؛ آنها سرد و تر بودند و مطمیناً چند روزی بوده که غذا نخورده بودند."

این مقام صحت بلغاریا گفت که ۱۴ نفر دیگر هنوز زنده است، اما وضعیت صحی هشت نفر وخیم است و آنان جهت تداوی به شفاخانه انتقال داده شده اند.

به گفتهٔ مجیدیف، ۱۰ نفر دیگر که در بوته زارهای مجاور پنهان شده بودند،‌ برای معاینه به شفاخانه انتقال خواهند یافت.

خبرگزارش رویتر همچنین گزارش داده است که ۳۴ مهاجر دیگر به شمول پنج کودک به شفاخانه انتقال داده شده اند و وضعیت صحی شماری از آنان وخیم است.

به گفتهٔ مقامات بلغاریا، عملیات جستجو برای قاچاقچیان این لاری که از ساحه فرار کرده اند، ادامه دارد.

بلغاریا که عضو اتحادیه اروپا است و به عنوان دروازه ورود به این اتحادیه شناخته می‌شود، تلاش کرده است تا تدابیر امنیتی خود را تشدید کند تا از افزایش تعداد افرادی که به دنبال عبور از مرز استند، جلوگیری کند.

این کشور از طریق نصب حصار سیم‌ خاردار در ۲۳۴ کیلومتر سرحد خود تقریباََ همه مرز خود با ترکیه را زیر کنترول دارد.

بر اساس آمار رسمی حکومت بلغاریا، پولیس سرحدی آن کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی از '' عبور و مرور غیر قانونی '' ۱۶۴ هزار نفر جلوگیری کرده است. در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز پولیس سرحدی از عبور و مرور غیر قانونی ۵۵ هزار نفر جلوگیری کرده بود.

بلغاریا با اتهامات روز افزون سو استفاده از افرادی که قصد عبور از ترکیه به آن کشور را دارند، مواجه بوده است. شماری از پناهجویان گفته اند که مقامات بلغاریا آنها را عقب رانده اند؛ حبس کرده اند؛ برهنه کرده اند و لت و کوب کرده اند. اما مقامات بلغاریا این اتهامات را رد کرده اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری رویترز و فرانس پرس گرفته شده است.
XS
SM
MD
LG