لینک های دسترسی

Breaking News

در حمله با چاقو یک روحانی در ایران کشته و دو روحانی دیگر زخمی شدند


جسد یکی از سه روحانی که روز سه شنبه توسط یک مرد مجهز با چاقو در زیارتگاه امام رضا در مشهد ایران کشته شد.
جسد یکی از سه روحانی که روز سه شنبه توسط یک مرد مجهز با چاقو در زیارتگاه امام رضا در مشهد ایران کشته شد.

مقام‌ها در ایران روز سه شنبه پنجم اپریل (۱۶ حمل) گفتند که در اثر حملهٔ یک فرد با چاقو،‌ در زیارتگاه "امام رضا" واقع در مشهد، یک روحانی کشته و دو روحانی دیگر زخمی شده اند.

محمد حسین درودی، لوی سارنوال ایران ‌گفته است که "ضارب فرد تبعه خارجی است" و وضعیت یکی از زخمیان وخیم گزارش شده است. او همچنین گفت که جزییات این حمله را پس از انجام تحقیقات ارایه خواهد کرد.

خبرگزاری مهر از قول ادارهٔ سارنوالی مشهد گزارش داده است که فرد مهاجم "به همراه چهار همدست‌اش دستگیر شده است."

خبرگزاری ایرنا هویت فردی را که در این حمله کشته شده است، محمد اصلانی معرفی کرده و دو فرد دیگر که در این حمله زخمی شده اند، با نام‌های خانوادگی "دارایی" و "پاکدامن" معرفی شده‌اند.

این خبرگزاری دولتی همچنین در حساب توییتری خود عکسی منتشر کرده و ادعا شده که تصویر فرد ضارب است.

در همین حال،‌ خبرگزاری صدا و سیما، از قول یعقوب علی نظری، والی ولایت خراسان رضوی، گزارش داده است که او گفته است: "آخرین اخباری که مسوولان امنیتی برای ما ارسال کردند این فرد دارای افکار تکفیری و از عوامل استکباری بود که به این سه نفر روحانی... حمله کرد."

آقای نظری در مورد "افکار تکفیری و عوامل استکباری" هیچ گونه توضیحات ارایه نکرده، اما گفته است که این حمله ساعت ۰۲:۰۰ پس از چاشت روز سه شنبه به وقت محل رخ داد.

واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی

واکنش‌ها در رسانه‌های اجتماعی در مورد وقوع این حمله متفاوت بوده است.

برخی فشار بیش از حد به مردم ایران از سوی "آخوندها" در جمهوری اسلامی اشاره کرده‌اند و ایجاد ناامنی برای روحانیان را واکنشی به اقدامات حکومت دانسته ‌اند.

در حالی که مقامات رسمی از اعلام جزییات بیشتر درباره این رویداد خودداری کرده‌اند، حسین دلیریان، تحلیلگر دفاعی و امنیتی نزدیک به جمهوری اسلامی، در توییتی با بیان این که محمد اصلانی "خدمات زیادی در جهت مقابله با نفوذ وهابیت در مشهد انجام داده بود" ادعا کرد: "گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که وهابیت پشت صحنه" این حمله بوده است.

قبل بر این، شامگاه یکشنبه چهارم اپریل (۱۵ حمل) نیز دو روحانی اهل تسنن در گنبد کاووس واقع در ولایت گلستان با ضرب گلوله کشته شدند.

شبکهٔ خبری سنی‌نیوز که اخبار مربوط به سنی‌ها در ایران را پوشش می‌دهد، هویت این دو روحانی ترکمن را "گل‌محمد آخوند پژمان" و "عبدالرحمان خوجه" اعلام کرد و نوشت آن دو روحانی سنی مذهب پیش از اقامه "نماز تراویح" توسط چند فرد مسلح با ضرب گلوله به قتل رسیدند.

XS
SM
MD
LG