لینک های دسترسی

Breaking News

یک کشته و هفت زخمی در رویداد آتش‌سوزی کابل


در منزل هفتم این مارکیت تجارتی، یک رستورانت است و در سایر منازل آن مغازه‌های لباس فروشی و وسایل منزل وجود دارد.
در منزل هفتم این مارکیت تجارتی، یک رستورانت است و در سایر منازل آن مغازه‌های لباس فروشی و وسایل منزل وجود دارد.

مقامات امنیتی می‌گویند که در واقعۀ آتش‌سوزی در مارکیت اباسین زدران در کوته سنگی کابل، یک تن جان باخت و هفت تن دیگر زخمی شدند.

این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۰:۴۰ صبح امروز از منزل هفتم مارکیت اباسین آغاز شد و سپس دو منزل پایانی را نیز فرا گرفت.

در منزل هفتم این مارکیت تجارتی، یک رستورانت است و در سایر منازل آن مغازه‌های لباس فروشی و پرده فروشی و وسایل منزل وجود دارد.

در آغاز مردم از این مارکیت تجارتی بیرون ریختند و گفته می‌شد که یک مهاجم انتحاری داخل شده است. اما پس از حدود ۲۰ دقیقه، آتش‌سوزی از منزل هفتم آغاز شد.

با آغاز آتش‌سوزی پولیس از تجمع مردم در این محل جلوگیری کرد و پس از یک ربع موترهای اطفائیه به محل آتش‌سوزی رسید؛ اما به دلیل این که اطراف این مارکیت سایر دوکان‌ها وجود دارد، کار کارمندان اطفائیه را با مشکل مواجه بود؛ اما با آن هم قادر شدند که جلو شدت آتش‌سوزی را بگیرند.

آتش‌سوزی به حدی گسترده شد که منزل ششم و پنجم این مارکیت را نیز فرا گرفت.

یک پسر حدود ۲۱ساله پس از شدت آتش‌سوزی خود را از منزل پنجم به پایین انداخت؛ ولی از قبل کارمندان اطفائیه ترپالی را در پایین گرفته بودند تا این پسر خود را بالای آن پرتاب کند.

عبدالرحمان رحیمی قوماندان امنیه کابل که برای بررسی این رویداد، به محل واقع آمده بود، به خبرنگاران گفت، در این واقعۀ آتش‌سوزی یک تن جان باخته است و هفت تن دیگر به شمول کارمندان اطفائیه زخمی شدند.

یک کارمند این مارکیت به صدای امریکا گفت، قرار بود در منزل هفتم، یک رستورانت جدید آغاز به کار کند.

او گفت "من مصروف پاک کاری رستورانت بودم، یک بار مردم صدا زدند که انتحاری داخل شده است، من کار خود را رها کردم و بیرون شدم".

یاسین یکی از دوکانداران در این مارکیت تجارتی به صدای امریکا گفت، او لباس فروشی دارد و از منزل پنجم دوکان خود را رها کرد و بیرون شده است.

هنوز علت این آتش‌سوزی معلوم نیست و پولیس کابل هنوز از تلفات این آتش‌سوزی گزارشی نداده است.

آتش‌سوزی نشان می‌دهد که خسارات مالی هنگفتی را به دوکانداران وارد کرده است.

XS
SM
MD
LG