لینک های دسترسی

Breaking News

فرمانده پولیس واکنش سریع کندهار کشته شد


 این انفجار حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در منطقه "حضرت جی بابا" صورت گرفت.
این انفجار حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز در منطقه "حضرت جی بابا" صورت گرفت.

مقام‌های امنیتی ولایت کندهار می‌گویند که حوالی ساعت ۹:۳۰ صبح امروز چهارشنبه، یک مقام پولیس آن ولایت با یک محافظ اش کشته و سه منسوب دیگر پولیس زخمی شد.

یک مقام امنیتی کندهار که نخواست نامش گرفته شود، در صحبت با صدای امریکا گفته که ماین مقناطیسی در موتر حامل سمونوال جانان، فرمانده قطعۀ واکنش سریع پولیس ولایت کندهار تعبیه شده بود که در اثر انفجار آن آقای جانان کشته شد.

این رویداد در ساحۀ "حضرت جی بابا" در مربوطات حوزه چهارم شهر کندهار به وقوع پیوست.

سمونوال جانان از افراد نزدیک و قابل اعتماد به عبدالرازق، قومندان امنیه کندهار بود که در عملیات‌ جلوگیری از سقوط برخی ولسوالی‌های کندهار به دست مخالفان مسلح، نقش داشت.

همچنان این مقام پولیس، یک سال قبل رهبری نیروهای افغان را در درگیری با نظامیان پاکستانی در ولسوالی سپین بولدک روی قریه‌های "جهانگیر" و "لقمان" در امتداد خط دیورند به عهده داشت.

سمونوال جانان از ۱۵ سال به این‌سو، در ولسوالی سپین بولدک، رهبری قطعه واکنش سریع پولیس سرحدی را عهده‌دار بود.

یک داکتر مؤظف در شفاخانه حوزه‌یی میرویس در کندهار به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که چهار زخمی این انفجار به این شفاخانه منتقل شده اند که وضعیت صحی دو تن آنان نگران کننده است.

گروه طالبان مسؤولیت این رویداد را به دوش گرفته اند.

قاری محمد یوسف احمدی، یکی از سخنگویان گروه طالبان با ارسال خبرنامه‌ای به رسانه‌ها ادعا کرده است که در این انفجار شش نفر به شمول قومندان قطعه واکنش سریع کندهار کشته شدند.

XS
SM
MD
LG