لینک های دسترسی

Breaking News

کشته‌شدن دومین فرمانده امنیه جغتوی غزنی در مدت یک ماه


Ghazni province
Ghazni province

مقامات امنیتی در ولایت غزنی گفته اند که څارمن محمداسحاق جلیلی، فرمانده امنیه ولسوالی جغتوی این ولایت از اثر انفجار ماین کنار سرک کشته شده است.

جنرال محمدزمان، فرمانده امنیه ولایت غزنی با تأیید این خبر به رسانه‌ها گفت "موتر حامل څارمن محمداسحاق جلیلی قوماندان امنیه ولسوالی جغتوی ولایت غزنی حین انجام وظیفه در ساحه گل‌باوری جغتو، با ماین کنار سرک اصابت کرده که در نتیجه آقای جلیلی به شهادت رسیده است".

به گفتۀ جنرال محمدزمان، در این حادثه به محافظین آقای جلیلی، آسیب نرسیده است.

جاسازی ماین‌های کنار سرک یکی از تاکتیک‌های جنگی گروه طالبان در غزنی است که مقامات امنیتی می‌گویند بیشتر از افراد ملکی قربانی می‌گیرد.

حدود یک ماه قبل نیز څارمن منظور حسین، قوماندان امنیه ولسوالی جغتو در یک کمین طالبان در کوتل میخک این ولسوالی کشته شده شده بود.

تا کنون طالبان در این باره به رسانه‌ها اظهار نظر نکرده است.

خالقداد اکبری رئیس شورای ولایتی غزنی در این باره به رادیو آشنا _ صدای امریکا گفت "متأسفانه نیروهای پولیس، اردو و امنیت ملی در ساحات دوردست و ولسوالی‌های این ولایت از تجهیزات کم برخوردار بوده و وسایل خوب برای مقابله و تطهیر مسیرهای که توسط مخالفین دولت ماین گذاری می‌شوند، ندارند".

آقای اکبری می‌افزاید که کمبود تجهیزات و تشکیل نیروهای امنیتی در غزنی یکی از عوامل تلفات این نیروها در ساحات آسیب پذیر و در حال جنگ است.

جغتو از ولسوالی‌های نسبتاً ناامن غزنی است که طالبان مسلح در حومۀ مرکز آن، حضور گسترده دارند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG