لینک های دسترسی

Breaking News

متعلمی در نتیجۀ پرتاب راکت طالبان در کندز جان باخت


در حمله راکتی طالبان یک متعلم در کندز کشته شد
در حمله راکتی طالبان یک متعلم در کندز کشته شد

صبح امروز، طالبان بر شهر کندز هاوان پرتاب کردند که در نتیجه یک متعلم کشته شد و دو تن دیگر زخم برداشتند.

جنت‌گل ناصری، مدیر معارف شهری کندز به صدای امریکا گفت که حوالی ساعت ۹:۰۰ صبح امروز، طالبان بر شهر کندز هاوان پرتاب کردند که در نتیجه یک شاگرد لیسه ابتدائیه شیرخان جان باخت و دو تن از رفقایش زخم برداشتند.

ناصری افزود که این هاوان در مقابل دروازه مکتب هم‌زمان با رخصتی شاگردان اصابت کرده است.

داکتر محمدنعیم منگل، رئیس شفاخانه مرکزی کندز گفت که ده تن از زخمی‌های این رویداد به آن شفاخانه مراجعه کرده اند که زنان و کودکان نیز شامل آنان استند.

او افزود که وضعیت صحی یکی از شاگردان زخمی بسیار وخیم بود و در نتیجۀ جراحات شدید، جان باخت.

این در حالی است که صبح امروز بار دیگر مخالفان مسلح دولت، در چهار نقطه شاهراه کندز – تخار بر پوسته‌های امنیتی حمله کرده اند.

پولیس زون سپین‌زر با نشر خبرنامه‌ای گفته است که این شاهراه به روی ترافیک مسدود است؛ اما در مورد تلفات معلوماتی در دست نیست.

درگیری میدان‌وردک

پس از نیمه‌شب گذشته گروهی از جنگجویان طالبان بر ولسوالی دایمیرداد این ولایت حمله تهاجمی کردند؛ اما با ضد حمله سنگین نیروهای امنیتی افغان مواجه شدند.

نقیب امینی سخنگوی پولیس وردک به صدای امریکا گفت، طالبان قصد داشتند که ولسوالی دایمیرداد را سقوط دهند؛ اما مؤفق نشدند و حملات شان به عقب زده شد.

به گفتۀ وی، در این درگیری که از ساعت دوی پس از نیمه‌شب آغاز شد تا ساعت چهار صبح ادامه یافت، بیش از ۲۶ طالب کشته و زخمی شده اند؛ اما شمار کشته‌ها و زخمیان را مشخص نساخت.

سخنگوی پولیس وردک تأیید کرد که یک سرباز اردوی ملی افغان نیز کشته و چهار تن از نیروهای امنیت ملی و پولیس زخمی شده اند.

در همین حال، عبدالرحمان منگل، سخنگوی والی میدان وردک به صدای امریکا گفت، بامداد امروز طالبان از فراز کوه‌ها و تپه‌های حاکم بر شاهراه تیراندازی کردند.

در نتیجۀ این تیراندازی به گفتۀ آقای منگل، شماری از رانندگان موترهای باربری در شاهراه نمبر ۱، وسایط شان را رها و فرار کردند که به همین دلیل شاهراه برای سه ساعت مسدود شده بود؛ اما اکنون شاهراه باز است.

آقای منگل افزود که در تبادل آتش، به نیروهای امنیتی افغان و افراد ملکی آسیب نرسیده است؛ اما تلفات سنگین برمخالفین مسلح وارد شده است.

تا کنون مخالفین مسلح در خصوص این رویدادها اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG