لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری بر یک پوسته امنیتی در ولایت خوست


در تصویری که از سوی قوماندانی نیروهای اردوی ملی افغانستان، در ولایت خوست، نشر شده است، عمق شدت این انقجار را نشان میدهد.
در تصویری که از سوی قوماندانی نیروهای اردوی ملی افغانستان، در ولایت خوست، نشر شده است، عمق شدت این انقجار را نشان میدهد.

حمله انتحاری در ولایت خوست، سبب کشته شدن یک سرباز اردوی ملی و زخمی شدن ده تن دیگرشان گردیده است، هم‎چنان در ولایت ننگرهار در نتیجه عملیات مشترک نیروهای افغان و ماموریت حمایت قاطع چهل جنگجوی داعش کشته شده است.

مقامات حکومتی در ولایت خوست، می‎گویند حمله‌، توسط موترمملو از مواد انفجاری در منطقۀ مشترک میان ولسوالی صبری و یعقوبی این ولایت، صورت گرفته است.

به گفته این مقامات، در نتیجه این رویداد یک سرباز اردوی ملی کشته و ده تن دیگرشان زخمی شده است.

برید جنرال محمد ناصر هدایت، قوماندان لوای اول پیاده در ولایت خوست، به صدای امریکا گفت، این حملۀ انفجاری با استفاده از موتر لاری، در یک پوسته امنیتی مرکزی، اردوی ملی در منطقه مشترک میان ولسوالی صبری و یعقوبی این ولایت انجام شده است.

شاهدان عینی می‎گویند حوالی ساعت شش صبح امروز جمعه، موتر مملو از مواد انفجاری، منفجر شد و پس از آن تعدادی از افراد مسلح به درگیری با نیروهای افغان پرداختند. به گفته شاهدان عینی این درگیری حدود نیم ساعت دوام کرد.

قوماندان هدایت افزود که در این حمله یک سرباز اردوی ملی کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند؛ اما یک منبع دولتی به صدای امریکا گفت که در این حمله، سیزده سرباز اردوی ملی زخمی شدند.

او گفت ساختمان‎های نزدیک به محل وقوع انفجار تخریب شده است؛ اما وی در مورد تلفات افراد ملکی جزییات نداد.

در همین حال میراگل میاخیل مدیر اداری ولسوالی صبری و یعقوبی، به صدای امریکا گفت در این رویداد شانزده فرد ملکی زخمی شده است، به گفته وی تمام این زخمیان زنان و کودکان است.

آقای میاخیل افزود یک مکتب، یک مدرسه دینی، چهار مسجد و بیش از چهل منزل مسکونی، در اثر این رویداد تخریب شده است.

برخی از شاهدان عینی به خبرنگاران محلی، گفته اند در نزدیک محل رویداد، اجساد شماری از طالبان را نیز دیده اند، که در موتر نوع پیکپ، انتقال داده شدند.

گروه طالبان مسوولیت این رویداد را به دوش گرفته و گفته است که در نتیجه این رویداد شصت سرباز دولتی را کشته اند؛ اما مقام های دولتی فقط کشته شدن یک سرباز اردوی ملی را تأیید می‌کند.

ذبیح الله مجاهد، که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‎کند، با نشر خبرنامۀ، گفته است این حمله از سوی فردی موسوم به سنگریار، باشنده ولایت خوست، توسط موتر نوع لاری مملو از مواد انفجاری انجام شده است.

کشته شدن چهل جنگجوی داعش در ننگرهار

مقام‌های نظامی در ولایت ننگرهار می‎گویند شب گذشته نیروهای امنیتی افغان، عملیاتی را در ولسوالی کوت این ولایت راه اندازی کردند، که در نتیجه آن چهل جنگجوی گروه داعش یا دولت اسلامی کشته شدند.

دگرمن شیرآقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، به صدای امریکا گفت در نتیجه عملیات مشترک نیروهای افغان و مأموریت حمایت قاطع در ولسوالی کوت، برخی از مناطق این ولسوالی از وجود جنگجویان گروه موسوم به داعش یا دولت اسلامی پاک‎سازی شده است.

دگرمن فقیری افزود که در این عملیات به نیروهای طرفدار دولت افغانستان و افراد ملکی آسیبی نرسیده است.

گروه موسوم به داعش یا دولت اسلامی، تا اکنون در این مورد اظهار نظر نکرده اند.

XS
SM
MD
LG