لینک های دسترسی

Breaking News

سناتوران امریکایی با مقامات پاکستانی در مورد افغانستان مذاکره کردند


Lawmakers from Taiwan's ruling Democratic Progressive Party (DPP) scuffle with lawmakers from the main opposition Kuomintang (KMT) party, in Taipei, Taiwan.
Lawmakers from Taiwan's ruling Democratic Progressive Party (DPP) scuffle with lawmakers from the main opposition Kuomintang (KMT) party, in Taipei, Taiwan.

یک تیم سناتوران امریکایی روز یکشنبه به پاکستان رسیدند و با شماری از مقامات حکومت آن کشور در مورد روابط دو جانبۀ میان واشنگتن و اسلام آباد مذاکره کردند.

تلاش ها برای تامین امنیت و اعاده صلح در افغانستان، یکی از مسایلی مطرح بحث مقامات امریکایی و پاکستانی بود.

سفر قانونگذاران امریکایی به پاکستان در حالی صورت گرفته است که ادارۀ دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، ستراتیژی نظامی امریکا در مورد افغانستان را مورد ارزیابی قرار داده و انتظار می رود که تصمیم نهایی را تا اخیر ماه جولای اعلام کند.

این در حالیست که برخی از مقامات امریکایی اتهام وارد کرده اند که برخی از مقامات پاکستانی برای طالبان در آن کشور پناهگاه فراهم کرده و آنان را کمک می کنند.

بر اساس یک اعلامیۀ که از سوی حکومت پاکستان نشر شده است، قانونگذاران امریکایی با سرتاج عزیز، مشاور روابط خارجی صدراعظم پاکستان، گفتگو های گسترده داشتند.

در این اعلامیه به نقل از آقای عزیز گفته شده است که قوای امنیتی پاکستان در برابر دهشت افگنان "موفق" بوده؛ شبکه های دهشت افگنی "بر چیده" شده اند و پناهگاه های آنان، محدود شده است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که پاکستان انتظار دارد تا در قسمت تامین ثبات افغانستان، با ایالات متحده "تعامل سازنده" داشته باشد.

در این اعلامیه همچنین گفته شده است که اسلام آباد آماده است تا همکاری خود را با واشنگتن تقویت کند تا در برابر گروه دولت اسلامی یا داعش در منطقه مبارزۀ موثر صورت بگیرد.

در اعلامیۀ که از سوی حکومت پاکستان نشر شده است، همچنین آمده است که جان مکین، رئیس کمیتۀ خدمات نظامی سنای امریکا که راس قانونگذاران امریکایی وارد پاکستان شده است، از "سهمگیری و فداکاری اسلام آباد در راستای مبارزه بر دهشت افگنی ستایش کرده" و تاکید بر ادامۀ همکاری میان دو کشور صورت گرفته است.

لیندزی گراهام، الیزابت وارن، دیوید پردو و شلدون وایته هاوس، دیگر سناتوران امریکایی است که از پاکستان دیدار می کنند.

پس از ملاقات با سرتاج عزیز، قانونگذاران امریکایی با جنرال قمر جاوید بجوا، لوی درستیز پاکستان، در شهر راولپندی، دیدار کرد.

در اعلامیۀ که ناوقت یکشبنه از سوی نظامیان پاکستانی نشر شد، گفته شده که طرفین گفتگو در مورد اهمیت همکاری امنیتی و هماهنگی میان افغانستان و پاکستان، توافق نظر دارند.

اتهامات در مورد حمایت پاکستان از طالبان افغان و شبکۀ حقانی از دیر مدت زمان موجب تشنج میان پاکستان و ایالات متحده بوده است. این اتهامات موجب تیرگی روایط میان کابل و اسلام آباد نیز شده است.

XS
SM
MD
LG