لینک های دسترسی

Breaking News

ترور یک تن از سران قومی در کندهار


قبل از کشته شدن اقای سردارمحمدخان یک برادر دیگر وی نیز از طرف اشخاص ناشناس در این ولایت کشته شده بود.
قبل از کشته شدن اقای سردارمحمدخان یک برادر دیگر وی نیز از طرف اشخاص ناشناس در این ولایت کشته شده بود.

مقامات محلی در کندهار می گویند که در تازه ترین خشونت ها برادر سفیر افغانستان در هندوستان در نتیجه تیر اندازی افراد ناشناس در این ولایت کشته شده است.

ضیا درانی سخنگوی پولیس ولایت کندهار به صدای امریکا گفت که افراد مسلح ناشناس ظهر دیروز زمانی سردارمحمد خان یکی از سران قوم پوپلزایی و برادر شیدا محمد ابدالی سفیر افغانستان درهندوستان را هدف قرار داد که وی در مسجد درحال ادا نماز بود.

ضیا درانی می گوید که پولیس تحقیقات را در مورد این قضیه اغاز کرده است، اما تاکنون کسی را در ارتباط به این رویداد دستگیر نه کرده است.

سردارمحمد خان یکی از سران قوم پوپلزایی در ولسوالی ارغستان بود که فعلا در منطقه کارته نو حوزه سوم امنیتی شهر کندهار زندگی میگرد.

قبل از کشته شدن اقای سردارمحمدخان یک برادر دیگر وی نیز از طرف اشخاص ناشناس در این ولایت کشته شده بود.

کشته شدن مخالفان مسلح در غزنی

در همین مسئولین امنیتی درغزنی می گویند که درطی دو روز اخیر از اثر عملیات نیروهای امنیتی افغان در غزنی ۲۷ مخالف مسلح دولت کشته شده اند.

این مسئولین می گویند که شب گذشته از اثر عملیات قطعه خاص اردو در ولسوالی ده یک غزنی به شمول یک پاکستانی ۸ مخالف دولت کشته شدند.

جنرال امین الله امرخیل قوماندان امنیه ولایت غزنی با تأیید این خبر به رادیو اشنا صدای امریکا گفت "شب گذشته ۸نفر از طالبان به شمول یک پاکستانی که صد ها هزار کلدار برای مخالفین مسلح آورده بود کشته شده ودرعین حال یک شب قبل درعملیات جدا گانه دیگر درولسوالی آب بند ۱۹ مخالف مسلح ازپا درآمدند.

قوماندان امنیه غزنی می گوید که در زمستان پیشرو تحرکات مخالفین مسلح دولت در این ولایت افزایش یافته اما نیروهای امنیتی افغان نیز درتلاش خنثی سازی تحرکات آنان اند.

تا کنون مخالفین دولت دراین مورد اظهار نظر نکرده است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG