لینک های دسترسی

Breaking News

یک نوع ویروس به کمره های کاربران فیسبوک دسترسی پیدا کرده است


فیسبوک پذیرفته است که یک نوع ویروس که مربوط به این شرکت نمی‌شود، توانسته است از طریق اپلیکیشن فیس بوک در سیستم آیفون به کمره های کاربران دسترسی پیدا کند.

جاشوا مدیکس، مالک یک شرکت طراحی ویب‌سایت و یکی از کاربران فیسبوک گفته است که او در زمان استفاده از اپلیکیشن فیس بوک متوجه که کمره آیفون اش فعال شده است و با وجود خاموش کردن اپلیکیشن ، هنوز هم کمره در قسمت چپ این موبایل فعال است و تمام فعالیت هایش ثبت می شود.

این ویروس فقط کاربرانی را که از سیستم " آی او اس" در آیفون استفاده می کنند، مورد حمله قرار می‌دهد و کاربرانی که از سیستم اندروید استفاده می کنند، با این مشکل مواجه نشده اند.

مسوولان فیسبوک گفته اند که در صدد رفع این مشکل استند و سعی دارند این ویروس را از بین ببرند.

جری گامبلن، مدیر بخش یک ادارۀ امنیت سایبری مسووم به " کانا" توصیه کرده است که کاربران فیسبوک، تا زمانی که این ویروس از بین برده شود برای حفظ حریم شخص شان از کمره اپلیکشن فیسبوک استفاده نکنند.

فیسبوک از سال ۲۰۱۸ تاکنون بعد از اینکه متهم شد، اطلاعات شخصی بیش از ۸۷ میلیون کاربر خود را در اختیار یک شرکت تحقیقاتی که برای ریاست جمهوری دونالد ترمپ، تبلیغ میکرد، قرار داده است، سعی دارد تا سیستم امنیتی خود را قویتر سازدو اعتماد کاربران خود را به دست آورد.

XS
SM
MD
LG