لینک های دسترسی

Breaking News

علومی: تا امنیت تامین نشده است، کنار نمی روم


علومی توانست رای مثبت اکثر وکیلان حاضر در مجلس را بگیرد.
علومی توانست رای مثبت اکثر وکیلان حاضر در مجلس را بگیرد.

وزیر امور داخلۀ افغانستان که به خاطر وضعیت روان امنیتی در کشور به جلسۀ عمومی ولسی جرگه فراخوانده شده بود، توانست رای اعتماد وکلا را حفظ کرده و به در این سمت باقی بماند.

نور الحق علومی که به پرسش های قانونگذاران افغان پاسخ می داد، آشکارا پاکستان را عامل ناامنی در افغانستان خوانده و آن کشور را به حمایت از گروه های شورشی مخالف حکومت افغانستان به شمول داعش متهم کرد.

در جلسۀ استیضاحیۀ آقای علومی ۱۵۱ وکیل حضور داشت که از آن جمله ۱۱۳ نماینده پس از شنیدن توضیحات وزیر داخله در مورد رویداد های امنیتی با بلند کردن کارت های سبز خواستار ابقای وی در این سمت شدند.

شماری از وکلا که خواستار استیضاح آقای علومی بودند او را به کنار راندن مجاهدین از پست های مهم وزارت داخله و حمایت از اعضای پیشین حزب وطن و شمار دیگر هم برخی به برخورد سمتی و قومی متهم کردند.

وزیر امور داخله گفت که با آنکه وظیفۀ اصلی پولیس تنفیذ قانون است، اما به گفتۀ وی هم اکنون نیروهای پولیس افغانستان در خط مقدم جنگ مصروف نبرد با مخالفان اند. او نبود نیروی هوایی و اسلحۀ سنگین را مشکل دیگر پولیس خواند.

آقای علومی گفت که پس از تامین امنیت کامل در افغانستان آمادۀ کنار رفتن از پست وزارت داخله است، زیرا به گفتۀ وی نخست اینکه مردم نگویند که علومی از جنگ فرار کرد و استعفا داد و دوم اینکه دشمنان افغانستان از این اقدام خرسند می شوند.

این نخستین باری است که وزیر امور داخلۀ کابینۀ جدید افغانستان به جلسۀ استیضاحیۀ ولسی جرگه فرا خوانده شده است.

XS
SM
MD
LG