لینک های دسترسی

Breaking News

دوازده مسافر در ولایت فراه از چنگ طالبان آزاد شد


در این اواخر قضایای آدم‌ربایی در شهراه های افغانستان افزایش یافته است.
در این اواخر قضایای آدم‌ربایی در شهراه های افغانستان افزایش یافته است.

مقامات محلی ولایت فراه می‌گویند که جنگجویان طالب دوازده مسافر را هفت روز پیش از مربوطات ولایت فراه ربوده بودند که همه آنها شام سه شنبه آزاد شدند.

محمدناصر مهری سخنگوی والی فراه گفت که طالبان مسلح هفت روز قبل در منطقۀ کنسک ولسوالی بالابلوک این ولایت، موترهای مسافربری را متوقف ساخته و دوازده تن را که همه محصلین اند، با خود برده بودند.

به گفتۀ آقای مهری، نظامیان افغان برای رهایی این افراد وارد اقدام شدند و پس از یک هفته آنان را به همکاری بزرگان قومی از چنگ جنگجویان طالب رها ساختند.

این مقام محلی از چگونگی آزادی و مکانی که مسافرین نگهداری می‌شدند، معلوماتی ارائه نکرد. ولسوالی بالابلوک فراه یکی از ناآرام‌ترین مناطق این ولایت است که طالبان در آن حضور گسترده دارند.

هفتۀ گذشته مقامات محلی گفته بودند که سیزده تن از محصلین که برای سپری کردن ایام عید، به خانه‌های شان می‌رفتند، از سوی طالبان ربوده شدند. در مورد یکی دیگر از افراد ربوده‌شده هنوز معلوماتی ارایه نشده است.

دوازده محصلی که از چنگ طالبان رها شده اند، همه از ولایت بدخشان اند.

افزایش آدام ربایی

در یازدهم سنبله، نیز پنج مسافر از مسیر شهر فیروز کوه - ولسوالی لعل و سرجنگل، در منطقۀ کوتل شینیه از مربوطات ولسوالی دولت آباد ولایت غور ربوده شدند.

طالبان اکثراً در جنوب و غرب افغانستان با متوقف ساختن موترهای مسافربری، افراد را اختطاف می‌کنند.

این گروه دو روز پیش در ساحه قره باغ ولایت غزنی در مسیر شاهراه کابل – قندهار، یک موتر مسافربری نوع کاستر را متوقف ساخت و سپس پنج تن را با خود بردند.

اما شورای ولایتی غزنی عصر همان روز خبر داد که افراد روبده شده، با وساطت بزرگان قومی از نزد طالبان آزاد گردیدند. یک عضو شورای ولایتی غزنی به صدای امریکا گفت، طالبان این افراد را به یک مسجد برده و از آنها بازجویی می‌کردند.

XS
SM
MD
LG