لینک های دسترسی

Breaking News

'اختطاف و شکنجۀ شدید' دختر سفیر افغانستان در پاکستان


وزارت امور خارجۀ افغانستان می‌گوید که سلسله علی‌خیل دختر نجیب‌الله علی‌خیل، سفیر افغانستان در پاکستان از سوی افراد ناشناس در اسلام‌آباد اختطاف و مورد "شکنجۀ شدید" قرار گرفته است.

این وزارت روز شنبه ۱۷ جولای (۲۶ سرطان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است که خانم علی‌خیل روز گذشته ۲۵ سرطان هنگام برگشت به خانه ربوده شده بود.

این وزارت افزود که خانم علی‌خیل پس از رهایی از بند ربایندگان در حال حاضر تحت مراقبت‌های صحی در شفاخانه قرار دارد.

وزارت خارجۀ افغانستان در مورد چگونگی رهایی دختر سفیر این کشور در اسلام‌آباد از نزد آدم‌ربایان معلومات نداده است.

در اعلامیه آمده است: "وزارت امور خارجه این اقدام شنیع را به شدیدترین الفاظ تقبیح می‌کند و مراتب عمیق نگرانی خویش را در مورد امنیت و مصونیت دپلومات‌ها، اعضای خانواده‌های شان و کارمندان نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی افغانستان در پاکستان ابراز می‌نماید."

این وزارت از حکومت پاکستان خواسته است که مطابق "میثاق‌ها و تعهدات بین‌المللی"، اقدام لازم و عاجل را برای تامین امنیت کامل سفارت‌خانه و قونسلگری‌های افغانستان و همچنین مصونیت دپلومات‌ها و اعضای خانواده‌های آنان در این کشور روی دست گیرد.

حکومت افغانستان از پاکستان خواسته است که مجرمین این قضیه را هرچه زودتر بازداشت و به کیفر برساند. وزارت خارجۀ افغانستان همچنین گفته است که این موضوع را با وزارت خارجۀ پاکستان تعقیب خواهد کرد.

در همین حال عمران خان، صدراعظم پاکستان شیخ رشید احمد، وزیر داخله این کشور را دستور داده تا قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام آباد را به گونه جدی بررسی کند.

آقای خان پولیس اسلام آباد و سایر نهاد‌های تنفیذ قانون را دستور داده تا این قضیه را در اولویت کاری خویش قرار داده و عاملین آنرا در ظرف ۴۸ ساعت دستگیر کنند.

XS
SM
MD
LG