لینک های دسترسی

Breaking News

صلح افغانستان؛ عبدالله فردا به اسلام‌آباد می‌رود


عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی افغانستان فردا دوشنبه ۲۸ سپتمبر ( هفتم میزان) به هدف جلب حمایت پاکستان از روند صلح افغانستان، به اسلام‌آباد می‌رود.

فریدون خوزون، سخنگوی این شورا به صدای امریکا گفت که آقای عبدالله در این سفر سه روزه با مقام‌های ارشد پاکستان به شمول عمران خان، صدر اعظم این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

آقای خوزون هدف از این سفر آقای عبدالله را "تقویت اجماع منطقه‌ا‌ی و جلب همکاری‌های کشورهای منطقه در راستای صلح افعانستان" عنوان کرد.

این در حالی است که دیروز ریاست جمهوری افغانستان گفت که عمران خان،‌ صدر اعظم پاکستان در جریان یک مکالمهٔ تلیفونی با محمد اشرف غنی، رییس جمهور این کشور از برقراری آتش‌بس در افغانستان اعلام حمایت کرد.

ریاست جمهوری افغانستان ناوقت جمعه ۲۵ سپتمبر (چهارم میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفت که رییس جمهور غنی صدر اعظم پاکستان را در یک سفر رسمی به افغانستان دعوت کرد و آقای خان گفته که در آینده نزدیک به کابل سفر خواهد کرد.

همزمان با این صدر اعظم پاکستان در ۷۵مین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت که کشورش نقش خود را با تسهیل کردن روند صلح افغانستان انجام داده است.

آقای خان افزود که رهبران حکومت افغانستان باید از این فرصت تاریخی برای برقراری صلح در این کشور استفاده کرده و طرف‌ها در مذاکرات بین‌الافغانی برای جستجوی یک راه حل سیاسی تلاش کنند.

به گفتۀ وی با برقراری صلح و ثبات در افغانستان، فصل جدیدی برای توسعه و بهبود روابط در منطقه‌ باز خواهد شد.

حکومت افغانستان همواره پاکستان را به حمایت، تمویل و پناه‌دهی گروه‌های تندرو متهم کرده و این کشور را به ایجاد نا امنی‌ها در افغانستان مقصر خوانده است. اما اسلام‌آباد همواره این اتهامات را رد کرده است.

XS
SM
MD
LG