لینک های دسترسی

Breaking News

عبدالله : ما به اصلاح نظام انتخاباتی متعهد هستیم


 عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان (ارشیف)
عبدالله عبدالله رئیس اجراییه افغانستان (ارشیف)

عبدالله عبدالله، پیش از چاشت امروز در دیدار های جداگانه با بزرگان و متنفذین ولایت های بلخ و ننگرهار گفت که پنج سال آینده پنج سال تلاش و کوشش برای بهبود در زندگی مردم و برداشتن قدمهای بزرگ در این راستا خواهد بود.

او افزود که اصلاحات در اداره ونظام، مراعات قانون، مبارزه با فساد، تامین امنیت، عدالت از تعهدات حکومت وحدت ملی است و مردم هم خواهان عملی شدن تعهدات دولت دراین موارد هستند.

رئیس اجراییه گفت "یکی از اصلاحاتی را که وعده کردیم ، اصلاح نظام انتخاباتی در کشور بوده است و این یک تعهد اساسی ماست تا یک تهداب بسیار مستحکم برای ثبات در کشور گذاشته شود و برای اینکه افغانستان به چالشهای که قبلا مواجه بوده به آن مواجه نشود".

آقای عبدالله، افزود که اصلاحات در نظام انتخاباتی یک قدم بزرگ برای اطمینان و اعتماد مردم در روند مردم سالاری و روند حق تعین سرنوشت توسط مردم خواهد بود.

او گفت که انتخابات شوراهای ولسوالی و پارلمانی در پیشرو است و ابراز امید واری نمود تا اصلاح نظام انتخاباتی سبب استحکام هر په بیشتر پایه های دولت گردد و اصلاح نظام انتخاباتی یک قدمی به طرف جلو و آینده بهتر باشد.

رئیس اجراییه گفت " انتخابات پارلمانی برگزار میگردد و در پارلمان نمایندگانی داشته باشیم که هدف اصلی شان خدمت مردم باشد و تکلیف بزرگان قوم کم میشود".

آقای عبدالله، افزود که بزرگان قوم جای خود را دارند اما در چوکات دولت نقش نمایندگان در پارلمان مساله اساسی است.

او گفت که کوشش میگردد که انتخابات به صور ت بهتر آن برگزار گردد و مردم با اعتماد در انتخابات اشتراک کنند.

قبل از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری،عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمدزی توافق نموده بودند که در خلال یک سال اصلاحات بنیادی را در نظام انتخاباتی به هدف بهبود نا رسایی های انتخابات گذشته اتخاذ مینمایند.

نمایندگان مردم ننگرهار از مشکلات شان در موارد مختلف از جمله بی امنی،جنگلات کنر و راکت پراگنی از آن سوی مرز و مشکلات سرحدی صحبت کرده و از رئیس اجراییه خواهان اقدامات در این موارد شدند.

عبدالله عبدالله، افزود که فردا مشاور امنیت ملی پاکستان به کابل میآید و در مورد مشکلات سرحدی با وی صحبت خواهند کرد.

او گفت که موضوع بورسهای تحصیلی و جنگلات کنر را در جلسه آینده شورای وزیران مطرح و در مورد اقداماتی را با مشوره به مسوولین مربوطه خواهند نمود.

او گفت "ما متعهد هستیم به اینکه پیوند دایمی را از طریق نهادینه کردن مردم سالاری و تقویه نهاد های ملی بین مردم و این اداره ایجاد کنیم".

رئیس اجراییه گفت که دروازه های نظام موجود به روی مردم باز خواهد بود و به مشکلات مردم گوش فرا داده میشود و آنچه که به مردم وعده داده شده است مردم شاهد عملی شدن آن خواهند بود.

XS
SM
MD
LG