لینک های دسترسی

Breaking News

مقام های افغان و پاکستانی: روابط ما بهبود یافته


رئیس اجرائیه در مراسمی به ماسبت روز ملی پاکستان در سفارت آن کشور در کابل گفت که مناسبات بین دو کشور بهتر شده است
رئیس اجرائیه در مراسمی به ماسبت روز ملی پاکستان در سفارت آن کشور در کابل گفت که مناسبات بین دو کشور بهتر شده است

عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت وحدت ملی میگوید در این اواخر قدم های مثبت در راستای تحکیم روابط و گسترش روابط دوستانه بین افغانستان و پاکستان برداشته شده است.

رئیس اجرائیه که در مراسمی به ماسبت روز ملی پاکستان در سفارت آن کشور در کابل دایر شد و اما گفت این قدم ها کافی نیست و راه دور و دراز هنوز هم در پیش رو است.

"قدم های که افغانستان برداشته و هر دو کشور برداشته و افغانستان ادامه خواهد داد و راهی را که آغاز کردیم با دقت، با حساب، با حسن نیت و طبعا توقع ما از همه همسایه های ما در این راستا همچنین خواهد بود، قدم های که برداشته شده کافی نیست، راه دور و درازی را در پیش رو داریم."

ابرار حسین، سفیر پاکستان در کابل در مراسم روز ملی پاکستان نیز از بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان سخن زد و گفت از زمان سفر رئیس جمهور افغانستان به پاکستان در ماه نوامبر روابط بین پاکستان و افغانستان در جهت تازه در حرکت شد.

سفیر پاکستان گفت که صلح و امنیت در افغانستان به نفع پاکستان و منطقه است و دولت وحدت ملی پس از ایجاد با حکومت پاکستان در این راستا تلاش های مثبت کرده است.

سفیر پاکستان گفت "روابط بین دو کشور، چه روابط سیاسی، چه روابط اقتصادی و چه روابط کلتوری همه الحمد الله به طریقه بسیار خوب پیش می رود، اشرف غنی صاحب که در نوامبر به پاکستان رفت، آن سفر چنان یک دوره مهم بود که در نتیجه آن روابط دو طرف در یک جهت نو در حرکت شد و در یک جهت مثبت اکنون روان است".

سفیر پاکستان گفت بخاطر تحکیم صلح در افغانستان هر کاری که از پاکستان ساخته باشد به عنوان یک سهولت کار، آن را انجام خواهند داد.

او گفت دو طرف قضیه افغان ها هستند و مذاکرات به طریقی که انان بخواهند به رهبری افغان ها انجام خواهد شد و به شمول پاکستان هر کشور دیگر تنها میتواند نقش یک سهولت کار را داشته باشد که پاکستان برای آین کار آمادگی کامل دارد.

از سوی دیگر محمد خان معاون اول ریاست اجرائیه حکومت افغانستان میگوید تلاش های جدی از سوی رئیس جمهور برای مقدمات صلح در جریان است و اما او گفت این که بگوید مذاکرات بصورت عملی در گرد یک میز چه زمانی آغاز خواهد شد، قبل از وقت و مشکل است.

محمد خان گفت قبلا پیش بینی می شد که مذاکرات در ماه مارچ آغاز شود و اما گفت شکنندگی وضعیت در منطقه و جهان باز هم مانع آن شد.

اما محمد خان گفت تفاهم برای صلح وجود دارد و گفت او تا کنون امیدوار است که در این زمینه به نتیجه خواهند رسید.

معاون ریاست اجرائیه همچنان گفت مذاکره حکومت با طالبان موضوعی است که تا زمانی رسیدن به نتیجه نهایی به مطبوعات درز نخواهد کرد و شریک نخواهد شد.

XS
SM
MD
LG