لینک های دسترسی

Breaking News

حدود ۲۹ هزار نیروی محلی جذب اردوی ملی می‌شود


قرار است که ۲۸هزار و ۵۰۰ نیروی محلی در تشکیلات اردوی افغانستان اضافه شود
قرار است که ۲۸هزار و ۵۰۰ نیروی محلی در تشکیلات اردوی افغانستان اضافه شود

وزارت دفاع افغانستان روز پنجشنبه اعلام کرد که بر اساس فرمان رئیس جمهور غنی، هزاران نیروی محلی در چوکات اردوی این کشور جذب خواهند شد.

تورن‌جنرال دولت وزیری، سخنگوی این وزارت در بیانیه‌ای گفته است که هدف از جذب این افراد، بهبود وضعیت امنیتی است.

او افزوده است "ایجاد قوت‌های منطقوی اردوی ملی به کمیت ۳۶هزار تن که از جمله ۲۸هزار و ۵۰۰ تن پرسونل محلی که از همان محل جلب و جذب می‌گردد و هفت‌هزار و ۵۰۰ تن دیگر آنان متشکل از کادرهای مسلکی اردوی ملی می‌باشد، ایجاد می‌گردد".

به گفتۀ وی، این قوت‌ها شامل تشکیلات اردوی ملی خواهند بود که از ولسوالی‌های محل سکونت شان جذب می‌گردند.

همچنان او گفته است که قوت‌های محلی باید ۲۰ تا ۴۰ سال عمر داشته باشند که پس از تکمیل‌کردن تمام معیارهای اردو، سوابق و معاینات صحی استخدام می‌شوند و رهبری شان را کادرهای اردوی ملی به دوش خواهند داشت.

بر اساس معلومات وزارت دفاع افغانستان، معاش این نیروهای محلی، ۷۵ درصد معاش سرباز اردو خواهد بود؛ اما جنرال وزیری گفت "از تمام امتیازات صحی و معنوی برخوردار بوده، برای شهدا و اسیران، مفقود شدگان و معلولین آنان مانند سایر نیروهای اردوی ملی امتیاز در نظر گرفته شده".

این وزارت همچنان گفته است که قوت‌های منطقوی در ساحاتی که تحت کنترول کامل و یا نسبی دولت است، برای جلوگیری از نفوذ مجدد مخالفین مسلح مستقر می‌شوند.

همچنان دادن معلومات از فعالیت‌های مخالفین مسلح در محل به قطعات خاص، اجرای وظایف در محلات تحت نفوذ مخالفین در حمایت نزدیک نیروهای اردوی ملی و تأمین ارتباط نزدیک بین مردم و دولت از دیگر وظایف و مسؤولیت‌های این نیروها خوانده شده است.

وزارت افغانستان در اواسط ماه سپتامبر سال گذشتۀ میلادی گفته بود که روی تشکیلات نیروهای محلی کار می‌کند و این نیروهای در مناطقی که از تصرف مخالفان خارج می‌گردد، مستقر می‌شوند.

هنوز روشن نیست که روند جذب نیروهای محلی به تشکیلات اردو آغاز شده یا خیر و جنرال وزیری نیز در این خصوص چیزی نگفته است.

XS
SM
MD
LG