لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها شاگرد یک مکتب دخترانه در تخار مسموم شدند


مقام‌های محلی تخار تأیید کردند که چهل شاگرد مکتب دخترانه ناحیه سوم ولسوالی خواجه بهاوالدین، ساعت ده صبح امروز پنجشنبه، مسموم شدند.

خلیل اسیر، سخنگوی پولیس تخار، به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که دلیل مسموم شدن این دختران معلوم نشده است؛ اما به گفتۀ وی تحقیقات پولیس برای روشن‌شدن این قضیه جریان دارد.

او افزود "متأسفانه ساعت ده بجه این رویداد رخ داد که در آن چهل نفر از دانش‌آموزان اناثیه که صنف‌های هفت و هشت اند، مسموم شده اند. وضعیت مسموم‌شدگان هنوز خوب است و ما تلاش داریم تا با تیم‌های صحی و تخنیکی انگیزه این مسمومیت را مشخص بسازیم".

سخنگوی پولیس تخار گفت مسموم‌شدگان به شفاخانه و چند مرکز صحی ولسوالی خواجه بهاوالدین منتقل شده اند، که به گفتۀ مسؤولان صحی تخار وضعیت صحی یکی از این دختران وخیم است.

جاوید مشفق، ولسوال خواجه بهاوالدین تخار، به صدای امریکا گفت که شمار مسموم شدگان به پنجاه تن می‌رسند.

او افزود "در حدود پنجاه نفر مسموم شده اند ساعت ۹:۲۰ روز بوده، مسمومیت شان بسیار شدید نبوده، به کلینک مراجعه کرده و برای فعلا همه شان رخصت شده و صحت شان خوب است، یک نفر که وضع اش خوب نبود، به شفاخانه دشت قلعه ریفر شده بود، احوالش را گرفتیم حالی خوب است".

ولسوال خواجه بهاوالدین تخار گفت که این ولسوالی از ساحات امن این ولایت است و مکتبی که دانش‌آموزان آن مسموم شده است، در نزدیکی فرماندهی پولیس این ولسوالی قرار دارد.

پولیس تخار گفت که در پیوند به این رویداد هنوز کسی شناسایی و بازداشت نشده است.

با تماس‌های، مکرر اداره معارف ولایت تخار درباره این مسمومیت شاگردان حاضر به پاسخگویی نشد.

XS
SM
MD
LG