لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات امریکایی:تروریستان در پاکستان قدرت شان را افزایش می‌دهند


وزیرخارجه امریکا به روز دوشنبه با رهبران حکومت افغانستان دیدار کرد.
وزیرخارجه امریکا به روز دوشنبه با رهبران حکومت افغانستان دیدار کرد.

مقام‌های ایالات متحده امریکا، می‌گویند تروریستانی که در پاکستان اند در حال افزایش قدرت و توانایی شان اند و این تهدید مستقیم برای افغانستان، منطقه و پاکستان است.

سفیر هوگو لارنس، شارژدافیر سفارت ایالات متحده امریکا در کابل، بیانیۀ را در مورد جزئیات سفر ریکس تیلرسن، وزیرامور خارجۀ آن کشور به افغانستان و دیدار وی با رهبران حکومت افغانستان، منتشر کرده که در آن از قدرتمند شدن گروه‌هایی تروریستی، ابراز نگرانی شده است.

سفیر لارنس در این بیانیه، برخلاف خبرهای منتشر شده از سوی ریاست جمهوری افغانستان، در مورد مکان دیدار آقای تیلرسن با رئیس جمهور، رئیس اجرائیه و مشاور امنیت ملی افغانستان در ارگ، مکان این دیدار را بگرام گفته است.

وزیرخارجه ایالات متحده امریکا در رشته سفرهایش به کشورهای آسیایی، روز دوشنبه (۲۳ اکتوبر) از افغانستان دیدار کرد.

آقای لارنس به نقل از وزیرامور خارجه امریکا گفته است که بسیاری از گروه‌های تروریستی در پاکستان پناهگاه امن دارند و از آنجا علیه کشورهای دیگر "عملیات و حملات شرارت آمیز" را انجام می‌دهند.

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل افزود "وزیرامور خارجه همچنین اشاره کرد، تروریست‌های که در پاکستان فعالیت دارند، در حال افزایش قدرت و توانایی شان استند که این موضوع برای افغانستان، کشورهای منطقه و برای خود پاکستان تهدید مستقیم است".

سفیرلارنس در این بیانیه، گفته است ایالات متحده و شرکای این کشور، متعهد به از بین بردن افراط گرایی و پناهگاه‌های امن تروریستان اند.

به نقل از وزیر امور خارجه، در این خبرنامه آمده است که هدف نهایی حمایت از صلح میان افغانستان و آن طالبانی است که تمایل به مصالحه دارند و این گونه توافق سیاسی برای ثبات درازمدت در منطقه، "حیاتی" است.

آقای تیلرسن، گفته است آن عده از جنگجویان طالب که تمایل به مذاکرات صلح آمیز ندارند و به اعمال تروریستی شان ادامه می‌دهند، به شدت سرکوب خواهند شد.

در خبرنامۀ سفارت امریکا در کابل، آمده است که شاخه خراسان گروه داعش، هیچ فرصتی برای بحث ندارند و هدف اینست که این گروه را به گونۀ کامل از "منطقه نابود کنیم".

شارژدافیر سفارت امریکا در کابل، گفته است ایالات متحده و شرکای وی تا زمانی در افغانستان باقی خواهند ماند که مأموریت مبارزه علیه "دشمن مشترک ما" نتیجه دهد.

تا اکنون حکومت پاکستان در مورد این بیانۀ سفارت امریکا در کابل، واکنش نشان نداده است.

اما بربنیاد گزارش برخی رسانه‌ها، وزیرخارجه ایالات متحده امریکا در رشته سفرهایش به کشورهای آسیایی، در سفر به پاکستان به روز سه شنبه (۲۴ اکتوبر) با "استقبال سرد" مواجه شد و یک مقام میان رتبۀ وزارت خارجه پاکستان به استقبال آقای تیلرسن به میدان هوایی نظامی راولپندی رفته بود.

XS
SM
MD
LG