لینک های دسترسی

Breaking News

عدنان سمیع، درنقش یک آواز خوان افغان


در اوایل سال ۲۰۱۸ میلادی، عدنان سمیع، آواز خوان و آهنگساز مشهور را در یک فلم عاشقانه، موزیکال پر از ماجرا خواهیم دید.

عدنان که اجدادش از هرات بودند در فلم هندی "افغان" در نقش یک آواز خوان افغان ظاهر میشود که بعد از مواجه شدن با مشکلات در کشورش افغانستان به هند میرود و در آنجا اشکال مختلف عشق را می یابد.

عدنان سمیع در نقش یک آواز خوان افغان
عدنان سمیع در نقش یک آواز خوان افغان

عدنان سمیع می گوید ظاهر شدن در نوار های ویدیویی و سرودن آهنگ هایش در مقابل کمره برای او آسان بود زیرا از نظر عاطفی با آهنگ های که سروده بود، میتوانست رابطه برقرار کند، اما بازیگری در این فلم که یگانه ارتباط اش با آن موسیقی و افغان بودن است، آزمون های را در بر دارد.

در فلم"افغان" بازیگر اصلی آن که آواز خوان است، در کشوری جنگزده که افراط گرایان اسلامی، موسیقی را حرام میدانند، رنج زیادی را متحمل میشود، و مجبور میشود راه هجرت را در پیش گیرد.

زندگی هنری

عدنان سمیع که در یک خانواده متنفذ در پاکستان بدنیا آمده است از نوجوانی جذب موسیقی کلاسیک هندی شده بود. عدنان در مصاحبات خود گفته است که از سن چهارسالگی با نواختن پیانو آشنا شده بود و در سن ۹ سالگی اولین آهنگ خود را کمپوز کرد، استعداد این هنرمند در نواختن آهنگ های کلاسیک هندی با پیانو است.

مهارت پیانو نوازی عدنان به جای رسید که با شامل شدن کیبورد در جمع آلات موسیقی و نواختن آن، رادیو و تلویزیون سویدن در دهه ۱۹۹۰میلادی، عدنان را به عنوان سریعترین نوازنده کیبورد در جهان معرفی کرد.

عدنان سمیع و خانمش رویا
عدنان سمیع و خانمش رویا

در سال ۱۹۹۹ عدنان سمیع به هند رفت و در آنجا مقیم گردید، و در سال ۲۰۱۶ تابعیت هند را بدست آورد.

در بالیود، عدنان سمیع با آهنگ های که ماندگار شده است، و ساختن موسیقی متن چند فلم هندی، جای خود را در بین آوازخوان های مشهور سرزمین هند باز کرد.

در عرصه بازیگری عدنان سمیع برای اولین بار در فلم "بجرنگی بای جان" در نقش یک قوالی خان به صورت مختصر، ظاهر شد. این بار نخست بود که عدنان آهنگ قوالی میخواند. اما در فلم "افغان"، عدنان سمیع بازیگر اصلی فلم میباشد.

عدنان سمیع میگوید خانواده اش از درباریان شاه امان الله بوده است و پدر بزرگش جنرال آغا محفوظ جان، در آن دوره در ولایات مختلف افغانستان از جمله هرات، کندهار و بلخ نائیب الحکومه بود. او می گوید زمانی که حبیب الله کلکانی قدرت را در افغانستان گرفت، پدربزرگش کشته شد و خانواده او به پشاور رفتند و در پاکستان ماندگار شدند.

جنرال آغا محفوظ جان، پدر بزرگ عدنان سمیع
جنرال آغا محفوظ جان، پدر بزرگ عدنان سمیع

عدنان باوجودی که خانمش رویا، تبعه افغانستان است هیچوقت به کشور آبایی خود نرفته است اما قصد دارد صحنه های از این فلم را در آن کشور تهیه کند.

XS
SM
MD
LG