لینک های دسترسی

Breaking News

لشکرگاه در پرتگاه سقوط به طالبان


مقامات افغان امروز از اعزام نیرو های اضافی به شهر لشکرگاه خبر دادند
مقامات افغان امروز از اعزام نیرو های اضافی به شهر لشکرگاه خبر دادند

با تداوم جنگ شدید در ولایت هلمند، مقامات افغان امروز از اعزام نیرو های اضافی به شهر لشکرگاه خبر دادند.

جنگ در ولایت هلمند اخیراً به حدی افزایش یافته که نگرانی هایی را از بابت سقوط احتمالی لشکرگاه به میان آورده است.

کریم اتل، رئیس شورای ولایتی هلمند می گوید که پس از چند هفته جنگ، طالبان اکنون شهر لشکرگاه را کاملاً محاصره کرده اند و نیرو های اردو و پولیس، عقب نشینی نموده تا دفاع از شهر را تقویت کنند.

صدیق صدیقی سخنگوی وزارت داخلۀ افغانستان دریک مصاحبه با خبر رسانی اسوشیتد پرس گفته است "ادعای کریم اتل مبنی بر کنترول ٨٠ در صد ولایت هلمند توسط طالبان را شنیده ام، اما تائید کرده نمی توانم."

محمد الیاس داعی خبرنگار رادیو آزادی لحظات قبل در مصاحبه با صدای امریکا وضعیت در اطراف شهر لشکرگاه را وخیم بیان داشت و گفت چندین مسیریکه شهر لشکرگاه را با ولایت کندهار، ولسوالی های ناوه و ناد علی وصل می کند، مسدود می باشد.

در همین حال ولسوال ناوۀ ولایت هلمند می گوید که نیروهای تازه دم به آن ولسوالی رسیده و به گفتۀ وی "از سقوط ناوه جلوگیری شده است."

آقا نور تکره به صدای امریکا گفت که نیروهای تازه دم با حمایت هوایی در برابر مخالفان مسلح مقاومت شدید کرده و به گفتۀ وی به طالبان تلفات سنگین وارد شده است.

آقای تکره گفت که هم اکنون نیروهای ویژه زیر فرمان معین ارشد امنیتی وزارت داخله، سرگرم راه اندازی عملیات بر ضد مخالفان مسلح استند.

گفته می شود که با مسدود شدن تمام شاهراه های مرکز هلمند، قیمت مواد غذایی و سایر مواد اولیه نیز بلند رفته است.

در عین حال مسئول سازمان داکتران بی سرحد گفته است که آنان تعداد کارمندان صحی شان در لشکرگاه را، از بیم سقوط آن شهر، کاهش داده اند. اما مقامات افغان و امریکایی اطمینان میدهند که لشکرگاه سقوط نخواهد کرد.

XS
SM
MD
LG