لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن چهار طالب با شش تن از اعضای یک خانواده


آرشیف
آرشیف

استناد بر اطلاعات به دست رسیده از ولسوالی برکی برک ولایت لوگر و تایید قوماندان امنیه آن ولایت، در یک عملیات مشترک شب پنجشنبۀ اردوی ملی وقوای آیساف که در منطقه شاکی مربوطات ولسوالی برکی برک صورت گرفت یک قوماندان مشهور طالبان بنام قاری هجران الله، همراه با سه تن دیگر در منزل معلم محمد آصف کشته شده اند.

ساکنان منطقه میگویند که درین عملیات شش تن از اعضای یک خانواده بنام معلم محمد آصف هم ازمیان رفته اند .

جنرال غلام سخی روغ لیونی، قوماندان امنیه ولایت لوگر در یک تماس تلیفونی با رادیو آشنای صدای امریکا ضمن تایید حادثه در مورد تلفات ناشی از عملیات شب گذشته معلومات داده گفت :

"در لوگر فقط دیشب اردوی ملی در قریه شاکی، برکی برک یک عملیات بود که یک قوماندان طالب بنام قاری هجران در یک خانه خود را پت کرده همراه باصاحب خانه بنام آصف که با طالبان ارتباط داشت ویک برادراش، بنام محمد عارف مقاومت کردند وسه تن از سربازان اردوی ملی را به شهادت رسانیدند. اردوی ملی که ۳ تن از سربازان خود را ازدست داده بود نا چارشدند تا کمک هوایی طلب نمایند. بالاخره در اثر بمباردمان هوایی، قاری هجران همراه با سه طالب دیگر وبه احتمال زیاد چند نفر از اعضای خانواده معلم آصف ازمیان رفتند."

واما خبرنگاران محلی مقیم لوگر میگویند که نیروهای مشترک حوالی ساعت ۱۱ شب گذشته به منطقه رفته و ساحه را محاصره کرده بودند که از منزل معلم آصف بالای آنها فیرصورت گرفته و حدود یک یا دوتن از ا فراد اردوی ملی را کشته اند که بعداً قوای آیساف به کمک اردوی ملی رسیده برمنزل مذکور بمباردمان نموده است که بشمول معلم محمد آصف، خانم اش، یک پسر وسه دختر وی همراه با چهارطالب که در آن خانه پناه برده بودند کشته شده اند.

این منابع علاوه کردند که قاری هجران الله قوماندان طالب یک تن از افراد مطلوب به قوای خارجی بود وبرسر او جایزه ای نقدی هم تعیین شده بود .

دفتر مطبوعاتی آیساف درکابل ضمن نشر بیانیه خبر عملیات در ولایت لوگر را تایید میکند اما از ارایۀ معلومات وتوضیحات بیشتر خودداری میکند.

ذبیح الله مجاهد که خود را سخنگوی طالبان معرفی میکند در تماس تلیفونی با رسانه ها در کابل، کشته شدن سه طالب مسلح را تایید نموده ادعا میکند که درین درگیری طالبان به سربازان داخلی وخارجی بالاتر از ده نفر تلفات وارد کرده اند.

شاهدان عینی به روز جمعه در تماسی با رادیو آشنای صدای امریکا اظهار داشتند که قوای مشترک چهار طالب کشته شده را با خود به مرکز ولسوالی انتقال دادند ومردم محل بعد ازین که نیروهای مشترک محل را ترک کردند جسد های قربانیان حادثه را از زیر آوار منزل تخریب شده ای معلم محمد آصف بیرون کرده اند.

XS
SM
MD
LG