لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان درمورد بم گذاری روز عاشورا با پاکستان صحبت می کند


دیدار رئیس جمهور از مجروحین انفجار روز عاشورا در کابل
دیدار رئیس جمهور از مجروحین انفجار روز عاشورا در کابل

حامد کرزی رئیس جمهور افغانستان به روز چهار شنبه درهنگام دیدار از مجروحان حادثۀ خونین روز سه شنبه درکابل، در شفاخانه ایمرجنسی در حضورمجروحان به خصوص کودکان با رسانه ها گفتگو نموده گفت که این حملۀ لشکر جنگوی مقیم پاکستان بدون تردید یک دشمنی آشکار با افغانستان، مردم این کشور و دشمنی علنی با اسلام وبشریت است.

"لشکر جنگوی اعلان کرده مسوولیت را به عهده گرفته است ولشکرجنگوی مقیم پاکستان است . بنا دولت افغانستان با تمام قوت با تمام پشتیبانی جهانی این مساله را با حکومت پاکستان مطرح کرده پیگیری میکند واز ریختن خون طفلک های افغان که درین شفاخانه بستر هستند به هیچ عنوان گذشته نمی تواند و با تمام قوت پرسش به عمل می آورد."

رئیس جمهور کرزی با لحن تند اظهار داشت، لشکر جنگوی که اعلام دشمنی آشکار با افغانستان، اسلام و مسلمانان را نموده است، در پاکستان است و از آنجا عمل میکند. این مساله برای ما نهایت مهم و جدی است زیرا مسئله، مسئله زندگی مردم و اطفال افغانستان است.

آقای کرزی در پاسخ به یک سوال خبرنگار در مورد غیابت وعدم حضور پاکستان در کنفرانس دوم بن گفت " خوب می بود اگر پاکستان درا ین گردهمایی جهانی که در آن ۱۰۲ کشور جهان و سازمانهای بین المللی حضوریافتند از افغانستان و ۱۰ سال آینده افغانستان پشتیبانی کردند، حضور می یافت و این به خیر پاکستان هم بود"

به گفته رییس جمهور کرزی افغانستان درا ین کنفرانس درعدم حضور پاکستان هیچ چیزی را از دست نداده است.

از سوی دیگر کمیسیون اموردفاعی وتمامیت ارضی ولسی جرگه هم در مورد اظهارات وزیر امورداخله پاکستان که از گروههای افراطی چون لشکر جنگوی ابراز قدردانی کرده است، ناراحت شده و آن را، خلاف تمام موازین اسلامی دانست.

شکریه بارکزی رئیس کمیسیون اموردفاعی وتمامیت ارضی ولسی جرگه
شکریه بارکزی رئیس کمیسیون اموردفاعی وتمامیت ارضی ولسی جرگه

شکریه بارکزی رئیس کمیسیون اموردفاعی وتمامیت ارضی ولسی جرگه طی کنفرانس خبری درکابل گفت،"این عمل یزیدانۀ لشکر جنگوی که بخش فعال گروه طالبان پاکستانی میباشد شب گذشته با سپاس و قدردانی رحمان ملک وزیر امور داخلۀ پاکستان قرار گرفت. کمیسیون اموردفاعی وتمامیت ارضی ولسی جرگه این عمل ننگین لشکر جنگوی وسخنان وزیر داخله پاکستان را خلاف تمام موازین اسلامی وانسانی دانسته که حمایت آشکار دولت پاکستان را از گروههای تروریستی نمایان می سازد."

به همین ترتیب شماری از نماینده گان مردم در ولسی جرگه دریک نشست خبری جداگانه در عکس العمل به حمله انتحاری روز سه شنبه در کابل ضمن تقبیح حادثه خواهان ردیابی ومجازات عاملین آن شده اند.

احمد بهزاد معاون دوم ولسی جرگه راجع به انگیزه وهدف این حمله انتحاری سخن گفته ابراز داشت که این حمله به منظور ایجاد اختلاف مذهبی در افغانستان انجام شده است.

آقای بهزاد تاکید کرد که افغانها هرگز اجازه نخواهند داد که میان آنها کسی تفرقه ایجاد کند.

حمله انتحاری روز سه شنبه در مراسم عزاداری عاشورا در کابل که اولین حادثه در نوع خود است که به صورت گستردۀ از سوی کشورها و سازمانها در سطح ملی و بین المللی مورد تقبیح قرار گرفته است.

XS
SM
MD
LG