لینک های دسترسی

Breaking News

گاردین: طالبان برندۀ جنگ اطلاعاتی افغانستان


گاردین: طالبان برندۀ جنگ اطلاعاتی افغانستان
گاردین: طالبان برندۀ جنگ اطلاعاتی افغانستان

روزنامه گاردین چاپ لندن در حاشیه حمله طالبان در کابل، تبصره یی منتشر نموده و نوشته است، با تزلزل ناتو در افغانستان، این حملات موضع طالبان را قبل از آغاز مذاکرات محکمتر میسازد.

نویسنده مقالۀ گاردین نگاشته است، در دهۀ گذشته نیرو های ناتو مکرراً از طرح و یا انجام برنامه هایش در افغانستان عقب تر مانده و در بعضی حالات اهداف نیرو های ناتو و افغان نیز مشخص و روشن نبوده است؛ در حالیکه خواسته ها و اهداف طالبان برای سقوط حکومت فعلی و ایجاد حکومتی با قوانین اسلامی از آغاز روشن و واضح بوده است.

نویسنده روزنامۀ گاردین می پندارد که حملات اخیر در کابل، پیامهایی نیز به همراه دارد که عدم توانمندی اردو و پولیس افغانستان و در مقابل توانمندی طالبان را نشان داده و حضور آنان را حتی در قلب کابل و در چند صد متری مقر ناتو به نمایش میگذارد.

نگارنده مضمون گاردین در اخیر می نویسد این حملات در حالی سازماندهی گردیده است که کنفرانسی دیگری برای توافق سیاسی یکبار دیگر در بن برگزار میگردد.

نویسنده علاوه می کند با آنکه در کنفرانس قبلی بن که در سال ۲۰۰۱ برگزار گردید، طالبان حضور نداشتند؛ اما گمان برده میشود که در کنفرانس آیندۀ بن کرسیی به آنان تعلق گیرد.

نویسنده می افزاید این در حالیست که ایالات متحده در این هفته گشایش دفتر طالبان را در دوهه مرکز قطر پذیرفت و بیگمان که مذاکراتی هم میان ایالات متحده و طالبان قبل از ختم سال روان آغاز خواهد شد.

  • 16x9 Image

    حفیظ آصفی - واشنگتن

    حفیظ آصفی پس از فراغت از دیپارتمنت ژورنالیزم فاکولته ادبیات پوهنتون کابل در سال ۱۳۵۸تا کنون در رسانه های مختلف ملی و بین المللی به صفت نویسنده، ژورنالیست و منتقد هنری کار کرده است. آصفی از سال ۲۰۰۹ تا کنون در رادیو و تلویزیون آشنا صدای امریکا سرگرم کار است. 

XS
SM
MD
LG