لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان به مرحلۀ دوم جام جهانی راه یافت


محمد نبی عیسی خیل لقب "مرد میدان" را کسب کرد
محمد نبی عیسی خیل لقب "مرد میدان" را کسب کرد

افغانستان پس از شکست دادن سکاتلند، هانگ کانگ و زمبابوی با کسب شش امتیاز در صدر جدول گروه "ب" قرار گرفت و راهی مرحلۀ دوم جام جهانی شد، جائیکه با تیم های قدرتمندی چون سریلانکا، انگلند، افریقای جنوبی و وست اندیز رقابت خواهد کرد.

تیم افغانستان در بازی امروزی با وجود آنکه آغاز خوبی داشت اما پس از حذف شدن محمد شهزاد محمدی پس از انجام دادن ۴۰ دوش، نور علی ځدران 10 دوش، اصغر ستانکزی در صفر و گلبدین نائب هفت دوش در موقعیت بدی قرار گرفت و چنین به نظر میرسید که در مقابل زمبابوی به زانو در خواهد آمد.

اما مشارکت محمد نبی عیسی خیل و سیمع الله شینواری دو باره بازی از دست رفتۀ افغانستان را در مسیر درست قرار داد. محمد نبی ۵۲ دوش و سمیع الله شینواری ۴۳ دوش انجام داد و شفیق الله شفق نهُ دوش دیگر را اضافه کرد و افغانستان به تیم زمبابوی ۱۸۶هدف تعین کرد.

در بخش بالنگ از جانب افغانستان راشد خان سه، حمید حسن دو دولت ځدران، سمیع الله شنیواری، اصغر ستانکزی و محمد نبی هر کدام یک یک بازیکن تیم حریف را میدان حذف کردند. زمبابوی در ۱۹.۳ اوور فقط ۱۲۷دوش انجام داد.

مرحلۀ دوم جام جهانی

تیم های که بدون گذشتن از مرحلۀ نخست به دور دوم راه یافته اند نیز در دو گروه تقسیم شده اند.

در گروپ (۱) تیم های انگلند، افریقای جنوبی، سریلانکا، وست اندیز جا گرفته است.

در گروپ ((۲ تیم های آسترالیا، هند، نیوزیلند و پاکستان جا گرفته است.

جایگاه افغانستان

تیم ملی کرکت افغانستان پس از برنده شدن در دور گروهی در گروپ (۱) نخست با تیم سریلانکا، دوم با افریقای جنوبی، سوم با انگلند و چهارم با تیم وست اندیز مصاف میدهد.

برندۀ گروه"الف" در گروپ ((۲ با تیم های آسترالیا، هند، نیوزیلند و پاکستان مصاف خواهد داد.

قرار است افغانستان به تاریخ به تاریخ ۱۷مارچ با تیم سریلانکا، ۲۰مارچ با افریقای جنوبی ۲۳مارچ با انگلند و ۲۷مارچ با وست اندزیز مصاف دهد.

XS
SM
MD
LG