لینک های دسترسی

Breaking News

مقامات افغان و چین روی گسترش روابط دوجانبه گفتگو کردند


وزارت خارجۀ افغانستان گفته است که کمیشنر مبارزه با تروریزم و مسایل امنیتی جمهوری خلق چین، در رأس هیأت بلندپایه به کابل سفر کرده و با مقام‌های این وزارت گفتگو کرده است.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که حکمت خلیل کرزی، معین سیاسی وزارت خارجه و چینگ گوپنگ، کمیشنر مبارزه با تروریزم و امور امنیتی چین، شام سه‌شنبه در مورد همکاری‌های بهتر برای مبارزۀ مؤثر با تروریزم بحث و گفتگو کرده اند.

در اعلامیه آمده است که گسترش بیش از پیش روابط دوستانه سیاسی، اقتصادی و امنیتی میان دو کشور، آموزش دیپلوماتان افغانستان در چین، کمیسیون سه جانبه افغانستان، چین و پاکستان، کمیسیون سه جانبه افغانستان، چین و هند، نیز در این نشست به بحث گرفته شده است.

دو مقام بلندپایه افغان و چین، همچنان روی آمادگی افغانستان برای برگزاری نشست سه‌جانبه وزرای امور خارجه افغانستان، چین و پاکستان، اوضاع جاری منطقه، روابط میان "افغانستان و پاکستان به ویژه پلان عمل افغانستان و پاکستان برای صلح و همبستگی" تبادل نظر کرده اند.

این نشست مقام‌های افغان و چین در حالی صورت می‌گیرد که اخیراً تلاش‌های امریکا، روسیه و چین در خصوص پروسۀ صلح افغانستان بیشتر شده است.

افغانستان به این باور است که چین با توجه به نفوذش بر پاکستان، می‌تواند اسلام‌آباد را قناعت دهد که طالبان را برای آغاز مذاکرات با حکومت افغانستان وادار کند.

XS
SM
MD
LG