لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۹ غیرنظامی در فراه و ۱۷ مخالف مسلح در زابل


ولسوالی ارغنداب زابل در۶۰ کیلومتری شهرقلات، مرکز این ولایت موقعیت دارد.
ولسوالی ارغنداب زابل در۶۰ کیلومتری شهرقلات، مرکز این ولایت موقعیت دارد.

در جریان درگیری در ولسوالی بالابلوک ولایت فراه ۹ فرد ملکی کشته و ۲۲ تن دیگر مجروح شدند.

مقامات محلی آن ولایت می گویند که این رویداد حوالی بعد از ظهر جمعه در منطقۀ تودنک آن ولسوالی رخ داد که به گفتۀ مقامات صحی فراه، کودکان و زنان نیز در میان محروحین شامل اند.

حکیم رسولی، سرطبیب شفاخانۀ ولایتی فراه به رادیوآشنا گفت که جسد هشت تن و ۲۲ مجروح به شفاخانه منتقل شده که در میان مجروحین بیشتر زنان و کودکان اند.

آقای رسولی می گوید وابستگان افراد ملکی به وی گفته اند که عزیزان شان در نتیجۀ حملۀ هوای و گلوله باری ها کشته و مجروح شده اند.

گلبهار مجاهد، آمر امنیت فرماندهی امنیۀ ولایت فراه به رادیوآشنا گفت که عملیات نظامی منطقۀ تودنک ولسوالی بالابلوک از صبح جمعه آغاز شد و برایشان تاهنوز روشن نیست که افراد ملکی از کدام جناح آسیب دیده اند.

آقای مجاهد اضافه می کند که هفت طفل و دو زن کشته شده اند. آمر امنیت ولایت فراه این را هم می گوید که در یک طرف منطقۀ تودنک نیرو های امنیتی و در طرف دیگر آن جنگجویان مخالف مسلح حضور دارند.

تاکنون ریاست جمهوری افغانستان، ریاست اجراییه، وزارت دفاع و داخلۀ آن کشور در رابطه به تلفات غیرنظامیان در فراه ابراز نظری نکرده اند.

تلفات جنگجویان در زابل

مقامات امنیتی در ولایت زابل می‏گویند در نتیجه عملیات مشترک نیروهای افغان و خارجی در ولسوالی ارغنداب این ولایت، هفده طالب مسلح کشته شدند.

این عملیات مشترک شب گذشته راه اندازی شده بود.

جنرال میرویس نورزی قوماندان امنیه ولایت زابل، به صدای امریکا گفت این عملیات بربنیاد معلومات دقیق استخباراتی در منطقه "ملک خیل" ولسوالی ارغنداب راه اندازی شده بود.

جنرال نورزی افزود، در این عملیات نیروهای افغان، حمایت هوایی، نیروهای خارجی را نیز داشتند.

به گفته جنرال نورزی، آنان از کشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان، برای ولسوالی ارغنداب و دستیار وی در نتیجه این عملیات، خبر بدست آورده اند؛ اما جنرال نورزی افزود که تا اکنون کشته شدن ولسوال نام نهاد طالبان و دستیار وی را، تأیید نگردیده است.

طالبان مسلح ، تا اکنون در مورد کشته شدن هفده عضو این گروه، در ولسوالی ارغنداب ابراز نظر نکرده اند.

ولسوالی ارغنداب ولایت زابل در شصت کیلومتری شهرقلات، مرکز ولایت زابل موقعیت دارد که بخش اعظم آن در اختیار مخالفان مسلح دولت افغانستان است.

مقامات ولایتی در زابل، از هشت ماه به اینسو، در کنار نگرانی از حضور طالبان مسلح از حضور گروه های مسلح خارجی نیز اظهار نگرانی کرده اند.

XS
SM
MD
LG