لینک های دسترسی

Breaking News

بولتن و اتمر در مورد افغانستان و منطقه صحبت کردند


محمد حنیف اتمر، مشاور رئیس جمهور در امور امنیت ملی افغانستان و جان بولتن، مشاور امنیت ملی ایالت متحده امریکا، شام سه شنبه طی کنفرانس ویدیویی در مورد اوضاع جاری افغانستان و منطقه بحث کردند.

قادرشاه، سخنگوی شورای امنیت ملی افغانستان، در گفتگو با رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در این کنفرانس ویدیویی، هر دو جانب با تأکید روی دوام تعهدات همه جانبه، برای ارزیابی اوضاع و احوال منطقه، تماس‌های دوامدار را مهم خواندند.

قادرشاه، گفت: "در این کنفرانس روی مبارزه با تروریزم و پروسه صلح به ملکیت افغان‌ها همه جانبه بحث کردند. مشاوران امنیت ملی افغانستان و ایالت متحده امریکا روی اوضاع جاری سیاسی و امنیتی منطقوی هم گفتگو نمودند و در مورد توسعه همکاری کشورهای منطقه در مبارزه علیه تروریزم تبادل نظر کردند".

در اعلامیه شورای امنیت ملی افغانستان نوشته شده است که در این کنفرانس ویدیویی، روی جوانب مختلف ستراتیژی امریکا، برای کشورهای آسیای جنوبی و همچنان تطبیق و اجرایی‌شدن این ستراتیژی و دستاوردهای آن بحث شده است.

به گفتۀ قادرشاه، مشاور امنیت ملی افغانستان با همتای امریکایی‌اش، روی پیمان همکاری‌های ستراتیژیک ایالت متحده و افغانستان و پیشرفت‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند و به خاطر سرعت امور تصامیم لازم گرفتند.

آقای جان بولتن، از زمانی که به حیث مشاور امنیت ملی ایالت متحده امریکا تقرر حاصل کرده است، این اولین کنفرانس ویدویی است که با همتای افغان ترتیب داده و روی مسال مهم جاری افغانستان و منطقه بحث می‌کند.

  • 16x9 Image

    عبدالحی ورشان - کابل

    عبدالحی ورشان از 1993 میلادی به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا بخش افغانستان کار می کند. ورشان از سال 2002 به حیث گزارشگر رادیو صدای امریکا در کابل کار می کند. از کارهای برجسته گزارشگری ورشان تهیه گزارش از نشست های مهم سیاسی و نظامی و نشست های بین المللی مربوط به قضیه افغانستان درکابل است. عبدالحی ورشان فارغ التحصیل ادبیات وعلوم بشری از پوهنتون کابل است.
XS
SM
MD
LG