لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط هلیکوپتر نظامیان افغان در بغلان، هفت کشته به جا گذاشت


این هلیکوپتر به نظامیان مستقر در دندغوری اکمالات می‌رساند.
این هلیکوپتر به نظامیان مستقر در دندغوری اکمالات می‌رساند.

وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، صبح زود امروز، در ساحۀ قرغان تپه ولسوالی دندغوری ولایت بغلان، یک هلیکوپتر (M-17) نظامیان افغان سقوط کرد که در نتیجه به شمول چهار عملۀ آن، هفت تن کشته شدند.

جنرال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان در اعلامیه‌ای گفته است، این هلیکوپتر ساعت چهار صبح امروز زمانی در ساحۀ قرغان تپه ولسوالی دندغوری ولایت بغلان سقوط کرد که به نیروهای مستقر در آن منطقه اکمالات می‌رساند.

سخنگوی وزارت دفاع گفته است، در این رویداد، چهار عملۀ این هلیکوپتر و سه سرباز اردوی افغان کشته شده اند. به گفتۀ جنرال وزیری، یک هلیکوپتر دیگر نیز با هلیکوپتری که سقوط کرد، شامل عملیات بود.

اما طالبان ادعا کرده اند که این هلیکوپتر را جنگجویان آنان سقوط داده است. ذبیح‌الله مجاهد یک سخنگوی طالبان در اعلامیه‌ای که به رسانه فرستاده، مدعی شده است، این هلیکوپتر زمانی که در مرکز نظامی نیروهای امنیتی افغان در ساحۀ قرغان تپه اکمالات می‌رساند، از سوی جنگجویان این گروه هدف قرار گرفت و سقوط کرد.

همچنان طالبان گفته اند که در این مرکز نظامی، حدود ۲۰۰ منسوب نیروهای امنیتی افغان را از حدود هفت روز به این طرف محاصره کرده اند.

اما وزارت دفاع افغانستان این ادعاهای طالبان را به شدت رد کرده و سخنگوی این وزارت گفته است، هلیکوپتر نظامیان افغان به دلیل عوارض تخنیکی در هوا آتش گرفت و سپس سقوط کرد.

ادامۀ عملیات ضد داعش در ننگرهار

مقامات ولایت ننگرهار می‌گویند، در جریان عملیات نظامیان افغان در ولسوالی هسکه‌مینۀ این ولایت، بیش از سی جنگجوی داعش به هلاکت رسیده اند.

قول اردوی ۲۰۱ سیلات در زون شرق در خبرنامه‌ای نوشته است، در جریان عملیات "شفق سیلاب" که به تازگی آغاز شده است، از روز گذشته تا کنون در منطقۀ هارون بابای ولسوالی هسکه‌مینه، سی‌ویک عضو گروه داعش کشته شده اند.

در اعلامیه همچنان گفته شده است که در ولسوالی نازیان نیز در نتیجۀ عملیات‌های نیروهای امنیتی افغان، سه داعشی از پا در آمده اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار می‌گوید، در عملیات تازه‌ای که برضد داعش راه‌اندازی شده، به افراد ملکی و نیروهای دولتی آسیبی نرسیده است.

عملیات موسوم به "شفق سیلاب" چهار روز پیش برضد داعش آغاز شده است.

هنوز جنگجویان داعش در مورد این ادعای حکومت، تبصره‌ای نکرده اند.

XS
SM
MD
LG