لینک های دسترسی

Breaking News

روند انتقال قوای سرحدی به وزارت دفاع آغاز شد


وزارت دفاع افغانستان اعلام کرد که مرحله نخست اسناد دوره تسلیمی دفاتر و پرسونل نیروی سرحدی را با وزارت داخلۀ این کشور امضا کرده است.

دگرجنرال جان‌خان، رئیس پلان و پالیسی ستردرستیز وزارت دفاع افغانستان که رئیس کمیسیون انتقال قوای سرحدی و نظم عامه از وزارت داخله به وزارت دفاع نیز است، روز یکشنبه در نشستی خبری گفت، این اسناد امروز میان مسؤولان اداره پیژنتون‌های وزارت‌های دفاع و داخله امضا شده است.

او افزود که تمام اسناد پرسونل و تجهیزات نیروهای سرحدی در جریان ماه عقرب امضا و تا دهم جدی تکمیل می‌گردد که سپس در مراسم رسمی، رهبری و تمام امور قوای سرحدی را وزارت دفاع به دوش خواهد گرفت.

جنرال خان‌جان تأکید کرد "قوای سرحدی به دو بخش تقسیم شده، یک بخش آن پولیس سرحدی است که به وزارت امور داخله باقی می‌ماند و بخش دوم آن قوای سرحدی است که به وزارت دفاع تعلق می‌گیرد".

به گفتۀ وی، هیأت‌های از هردو وزارت، برای تفکیک لایحه وظایف، امور ذاتی و تجهیزات قوای سرحدی به ولایات فرستاده می‌شوند تا بررسی‌هایی را در این زمینه انجام دهند.

قوای سرحدی و نظم عامۀ افغانستان بر اساس فرمان محمداشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان باید به تشکیلات وزارت دفاع مدغم شود. این روند از هشتم ماه اسد آغاز شد و قرار است که تا دهم جدی به پایان برسد.

بر اساس این حکم، حدود سه تا چهار هزار پولیس سرحدی در چوکات وزارت داخله فعالیت می‌کنند و متباقی هفت لوای قوای سرحدی – که مقام‌ها ارقام دقیق منسوبین آن را اعلام نکرده اند – تحت رهبری وزارت دفاع افغانستان سوق و اداره خواهند شد.

XS
SM
MD
LG