لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش تلفات غیرنظامیان در ماه مارچ در افغانستان


گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان گزارش داده است که در جریان ماه مارچ تلفات غیرنظامیان حدود سه برابر افزایش را نسبت به ماه فبروری نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش این گروه، در ماه مارچ ۱۸۴ غیرنظامی در منازعات افغانستان کشته و ۳۰۰ تن نیز زخم برداشته اند.

در حالی که این گروه در ماه فبروری، کشته‌شدن ۱۰۶غیرنظامی و جراحت ۵۹ تن دیگر را گزارش داده بود.

در گزارش آمده است "در میان کشته شدگان و مجروحین، ۵۴ طفل و ۲۷ زن نیز شامل اند".

اما آمار دقیق از زنان و کودکان که کشته شده اند، در این گزارش ذکر نشده است.

این نهاد در گزارشش گفته است که در کابل ۲۴ کشته و ۱۲۰ زخمی، در ننگرهار ۴۲ کشته و ۳۴ زخمی، ۳ کشته و ۴۹ زخمی در هلمند و ۱۴ کشته در کندز در ماه مارچ ثبت شده است.

عزیز احمد تسل، مسؤول این گروه به صدای امریکا گفت: "بیشتر کشتارهای ملکی در نتیجۀ حملات انتحاری، هدفمند و بمباردمان در کابل و سایر ولایات ثبت شده است".

به گفتۀ مسؤولان در این گروه، حمله‌های هدفمند نیز در ماه گذشته جان ۲۵ غیرنظامی را گرفته است.

گروه دادخواهی حفاظت از غیرنظامیان، از سازمان ملل متحد، کمیسیون حقوق بشر، نهادهای مدنی و مردم خواسته است که در راستای جلوگیری از تلفات غیرنظاماین بیشتر تلاش کنند.

این گروه همچنان از نیروهای افغان، خارجی و مخالفان مسلح دولت به طور جدی خواسته که در جریان جنگ به مصؤونیت غیرنظامیان جدی توجه کنند.

پیش از این دفتر هیأت معاونت ملل متحد در افغانستان جناح‌های درگیر در افغانستان خواسته است که اقدامات جدی را برای حفاظت از غیرنظامیان انجام دهند.

حکومت افغانستان بارها در برابر این خواست‌ها گفته است که پالیسی حفاظت از غیرنظامیان وجود دارد و نیروهای امنیتی افغان آن را تطبیق می‌کنند.

XS
SM
MD
LG