لینک های دسترسی

Breaking News

تحقیقات درمورد هلاکت غیر نظامیان توسط قوای ائتلاف


تحقیقات درمورد هلاکت غیر نظامیان توسط قوای ائتلاف
تحقیقات درمورد هلاکت غیر نظامیان توسط قوای ائتلاف

مأمورین ناتو بروز یکشنبه اعلام نمودند که متعاقب حملۀ شورشیان یک سرباز آن پیمان در شمال افغانستان هلاک شد، و یک عسکر دیگر آن به اثر انفجار بم در جنوب افغانستان جان خود را از دست داد.

در سایر مناطق بروز شنبه، ناتو اعلام نمود که قوای ائتلاف و افغان، که در تعقیب یک شورشی مظنون بودند، یک مرد افغان را همراه با یک طفل هلاک ساختند. قوای ائتلاف میگوید یک غیر نظامی دیگر مجروح شده است.

قوای ائتلاف گفت حین وقوع گلوله باری در ولسوالی شاه ولی کوت ولایت قندهار، گزمۀ آنها بدین گمان بود که شاید تندرو مظنون بر آنها شلیک نماید.

یک تیم مشترک قوای ائتلاف و افغان گلوله باری را تحقیق میکند.

ناتو همچنان اعلام نمود که در نتیجۀ حملۀ هوایی قوای ائتلاف بروز شنبه یک محوطۀ شورشیان در ولسوالی ارغنداب ولایت قندهار ویران شده است.

مأمورین ناتو میگویند در آن مرکز بیش از یک هزار و دو صد کیلوگرام مواد انفجاری موجود بود که برای ساخت 50 حلقه بم کافی میباشد.

صدراعظم جدید استرالیا روز شنبه در اولین سفر خارجی خود بحیث رهبر آن کشور به افغانستان رسید. جولیا گیلارد با حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان ملاقات نموده، تعهد کشور خویش غرض ادامۀ کمک به افغان ها در رسیدگی به نیازمندی های امنیتی شانرا دوباره تصریح نمود.

صدراعظم استرالیا با جنرال دیوید پتریئس، قوماندان قوای ائتلاف در افغانستان ملاقات کرد. دو مأمور روی طرح واگذاری مسئولیت امنیتی به قوای امنیتی افغانستان نیز صحبت نمودند.

XS
SM
MD
LG