لینک های دسترسی

Breaking News

نیروهای افغان طالبان را از ولسوالی اجرستان بیرون کردند


مقام‌های قول اردوی ۲۰۳ تندر در جنوب کشور می‌گویند که پس از رسیدن کماندوهای تازه نفس اردو در ولسوالی اجرستان غزنی، ساحات تصرف شده از سوی طالبان، شب گذشته تحت کنترول دولت آمد.

دگرمن پوپل وارد، آمرعملیاتی قول اردوی ۲۰۳ تندر دراین باره به رادیو آشنا_صدای امریکا گفت "از دیروز تا کنون راپورهای دقیق که ما دریافت کردیم مکمل ولسوالی اجرستان غزنی تحت تصرف دولت در آمده و ۲ تولی از نیروهای کماندو در آنجا مستقر شده اند".

آقای وارد، افزود که عملیات تصفیوی در برخی ساحات ولسوالی اجرستان جریان دارد و تا کنون بیش از ۱۰ جنگجوی طالب کشته و ۶ تن دیگر آنان زخمی شده اند.

هنوز گروه طالبان دراین مورد اظهار نظر نکرده است.

درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و طالبان مسلح چهار روز قبل در ولسوالی اجرستان غزنی آغاز شده بود.

طالبان روز گذشته ادعا کردند که تعمیر مرکز ولسوالی اجرستان تصرف نموده اند.

اما اکنون مقام‌های محلی غزنی می‌گویند که به شمول ۷ پوستۀ کمربندی ولسوالی اجرستان، تمام ساحاتی که از سوی طالبان تصرف شده بود، دوباره از سوی نیروهای افغان تصرف شده و تحت کنترول دولت قرار دارد.

مقام‌های محلی گفته اند که در درگیری‌های سه روز اخیر در ولسوالی اجرستان غزنی ۲۰ سرباز پولیس ملی و محلی کشته و بیش از ۱۰ سرباز دیگر زخمی شده اند.

سمونوال فرید مشعل فرمانده امنیه غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت "عملیات به صورت جدی جریان دارد و شماری از کماندوها، سربازان پولیس ملی و پولیس محلی را همکاری می‌کنند".

فرمانده امنیه غزنی افزود که عملیات تصفیوی در برخی از ساحات ولسوالی اندر برای باز کردن شاهراه غزنی - پکتیکا جریان دارد.

شاهراه غزنی- پکتیکا در امتداد ولسوالی اندر ولایت غزنی از ۱۷ روز به این‌سو به دلیل درگیری‌ها و تخریب سرک توسط مخالفین مسلح بروی ترافیک مسدود است.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG