لینک های دسترسی

Breaking News

پانزده نفر از بند طالبان در هلمند آزاد شد


نیروهای امنیتی افغان قبلاً بارها بر زندان‌های طالبان در هلمند یورش برده و ده‌ها زندانی را آزاد ساخته اند
نیروهای امنیتی افغان قبلاً بارها بر زندان‌های طالبان در هلمند یورش برده و ده‌ها زندانی را آزاد ساخته اند

تورن‌جنرال ولی‌محمد احمدزی، فرمانده قول اردوی ۲۱۵ میوند گفت که نیروهای کماندو دیشب بر یک زندان طالبان در ولسوالی مارجۀ هلمند یورش بردند و چندین تن را از قید آن گروه آزاد ساختند.

جنرال احمدزی، به صدای امریکا گفت که افراد آزادشده از قید طالبان، اکنون در یک مرکز نظامی به سر می‌برند که پس از تکمیل تحقیقات، به خانواده‌های شان سپرده خواهند شد.

او گفت "شام گذشته کماندوهای ما بر یک زندان طالبان مأموریت هوایی انجام دادند که ۱۵ تن از آنجا آزاد شدند، ۱۴ تن افراد ملکی اند و یکی هم پولیس محلی است، همچنان شش جنگجوی طالبان را که مسؤولیت محافظت زندان را به دوش داشتند، هم بازداشت کرده اند".

هرچند هنوز در مورد افراد آزادشده از بند طالبان معلوماتی زیادی وجود ندارد؛ اما مقام‌های افغان گفته اند که طالبان بیشتر افراد ملکی را به اتهام همکاری با دولت در بند می‌اندازند.

طالبان هنوز در این مورد به رسانه‌ها چیزی نگفته اند.

پیش از این نیز بارها نیروهای امنیتی افغان در نقاط مختلف هلمند بر زندان‌های طالبان یورش برده و ده‌ها زندانی را آزاد ساخته اند.

حملۀ گروهی طالبان

در همین حال، مخالفان مسلح در ولسوالی نادعلی که همجوار با ولسوالی مارجه است، بامداد امروز با نیروهای امنیتی افغان درگیری شده اند.

جنرال احمدزی، گفت که جنگجویان طالبان بر یک کاروان نیروهای اردو حملۀ گروهی انجام داده اند که با ضد حملۀ نیروهای افغان و قوای هوایی مواجه شدند.

به گفتۀ وی، در این درگیری ۱۴ جنگجوی طالبان کشته شده اند.

طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته اند.

XS
SM
MD
LG