لینک های دسترسی

Breaking News

بورد کرکت افغانستان "معاش ماهانۀ ده ها بازیکن" را نپرداخته است


برخی از بازکنان تیم الف کرکت افغانستان ادعا می کنند که بورد کرکت معاشات "هفت ماه" آنان را پرداخت نکرده است.

کم از کم دو بازیکن این تیم که نخواستند نامشان افشا شود به صدای امریکا گفتند که بورد کرکت معاشات بازیکنان تیم الف و حدود ۵۰ بازیکن رقابت های داخلی کرکت را نپرداخته است.

یکتن از این بازیکنان می گوید "شش هفت ماه می شود که معاش نداده اند. ما را در کابل نگهداشته و ولله که کسی صدای ما را بشنود. گاهی می گویند که رئیس بورد کرکت نیست و گاهی هم می گویند که رئیس اجراییۀ بورد حضور ندارد. آخر چه کنیم؟ انسان استیم، خاک را بخوریم؟"

یک بازیکن دیگر در صفحۀ واتس آب به خبرنگار صدای امریکا در یک پیام صوتی گفته است "با ما قرار داد کردند. گفتند که معاش به شما می دهیم. یک ماه در هند، یک ماه در سریلانکا و یک ماه هم در آسترالیا بازی کرکت خواهیم داشت. اما همۀ حرف ها میان تهی بود. نه تمرین است و نه بازی و نه هم معاش. بسیار وضعیت خراب است هیچکسی احوال ما را جویا نمی شود."

صدای امریکا شکایت بازیکنان تیم الف کرکت افغانستان را به عاطف مشعل، رئیس بورد کرکت افغانستان در میان گذاشت؛ اما، آقای مشعل در رابطه نخواست ابراز نظر کند.

تلاش صدای امریکا در تامین ارتباط با سخنگویان بورد کرکت افغانستان نیز بی نتیجه ماند.

تیم الف کرکت

در عرصۀ کرکت و سایر بخش های ورزشی، تیم الف به مثابۀ جایگزین تیم ملی پنداشته می شود. در این تیم معمولاً بازیکنان تیم زیر سن ۱۹ سال، برخی بازیکنان عمدۀ رقابت های داخلی و بعضی بازیکنان تیم ملی به رقابت می پردازند.

تعدادی از بازیکنان کنونی تیم ملی کرکت أفغانستان مانند ناصر جمال، نجیب زدران، حشمت الله شهیدی، رحمت شاه، شرف الدین شرف و سایر بازیکنان تیم ملی ۱۹ سال کرکت أفغانستان، شامل تیم الف کرکت آن کشور اند.

برخی از بازیکنان تیم الف کرکت أفغانستان به صدای امریکا گفته اند که اگر وضعیت کنونی ادامه یابد، "شاید تعداد زیاد بازیکنان با بازی کرکت خداحافظی کنند."

بیشتر عاید مالی بازیکنان عرصۀ کرکت در افغانستان و سایر نقاط جهان همانا معاش ماهوار تیم های مربوطۀ شان می باشد.

این درحالیست که تیم ملی کرکت افغانستان روز جمعه در میدان کرکت شارجه، در چهارمین رقابت یک روزه به مصاف زیمبابوی می رود.

ملی پوشان افغانستان تاکنون از پنج رقابت، دو پیروزی و یک باخت داشته اند. اگر أفغانستان بتواند در رقابت روز جمعه زیمبابوی را شکست دهد، جام این سریز پنج رقابتی را از آن خود می کنند.

XS
SM
MD
LG