لینک های دسترسی

Breaking News

کرکت ۱۹ سال افغانستان به نیمه نهایی جام جهانی راه یافت


بازیکنان تیم ملی ۱۹ سال کرکت افغانستان
بازیکنان تیم ملی ۱۹ سال کرکت افغانستان

تیم ملی کرکت ۱۹ سال افغانستان در یک رقابت تماشایی، تیم نیوزیلند را با تفاوت بزرگ ۲۰۲ دوش شکست داده و راهی دور نیمه نهایی جام جهانی شد.

ملی پوشان افغان به دعوت تیم نیوزیلند نخست به بیتنگ پرداختند و در ۵۰ اوور با از دست دادن ۶ بازیکن ۳۰۹ دوش کسب کردند.

خط بیتنگ آبی پوشان افغان، در این رقابت یک بر هشت در برابر نیوزیلند، کارکردگی چشمگیری به نمایش گذاشت که در آن رحمان الله ۶۹، ابراهیم ۶۸، بهیر ۶۷ و عظمت الله توانست ۶۶ دوش کسب کند.

کارکردگی عظمت الله عمرزی به گونۀ ویژه تماشایی و برای افغانستان سرنوشت ساز بود. این ملی پوش جوان افغانستان در ۲۳ بال توانست ۶۶ دوش کسب کند و در تعین هدف ۳۱۰ دوش به نیوزیلند، نقش عمده و برازنده یی داشته باشد.

عظمت الله که به حیث بهترین بازیکن این رقابت شناخته شد در مصاحبه یی پس از رقابت گفت "تلاش می کنم به کمک خداوند در رقابت بعدی هم خوب بازی کنم."

مبصرین کرکت در این رقابت، تیم جوان افغانستان را در هر سه بخش (بیتنگ، بالنگ و فیلدنگ) مورد ستایش قرار داده گفتند "تیم کرکت افغانستان با نمایش یک بازی کلیدی، عمده و جامع تیم نیوزیلند را شکست داده تضمین کرده نشان دادند که آیندۀ کرکت افغانستان در دستان سالم و توانایی قرار دارد."

بیتنگ تیم نیوزیلند

تیم کرکت ۱۹ سال نیوزیلند که میزبان این رقابت ها هم است، تنها تیم این جام بود که پیش از رقابت با افغانستان توانسته بود هدف بیش از ۳۰۰ دوش را پوره کند.

اما، خط بیتنگ تیم نیوزیلند نتوانست در برابر بالر های افغان به نحوی شاید و باید بیایستد و آن تیم در ۱.۲ اوور نخستین بازیکن خود را از دست داد.

تیم نیوزیلند در تمام رقابت قادر نشد معیار اصلی بیتنگ خود را بیابد و در اوور ۲۸.۱ تمام بازیکنان خود را از دست داد و تنها به کسب ۱۰۷ دوش موفق شد.

مجیب و قیس هر دو در خارج کردن تیم نیوزیلند در ۲۸.۱ اوور، نقش عمده و اساسی داشتند. این دو بازیکن با کسب ۴-۴ وکت خط بیتنگ نیوزیلند را متلاشی کردند. نوین بالر دیگر ملی پوش افغانستان موفق شد یک بازیکن نیوزیلند را از میدان خارج کند.

قیس در این جام تا کنون با کسب ۱۲ وکت، توانسته بیشترین بازیکنان تیم های حریف را از میدان خارج کند.

این پیروزی، حضور تیم ملی کرکت ۱۹ سال افغانستان را در دور نیمه نهایی جام جهانی این ردۀ سنی تضمین کرد و قرار است افغانستان برای حضور در دور نهایی این جام به مصاف آسترالیا برود.

پیش از این، تیم کرکت ۱۹ سال پاکستان با شکست افریقای جنوبی و آسترالیا با حذف کرکت ۱۹ سال انگلستان، از قبل به دور نیمه نهایی جام جهانی ۱۹ سال راه یافته اند.

روز پنجشنبه ۲۵ جنوری، تیم های هند و بنگله دیش به مصاف هم می روند.

XS
SM
MD
LG