لینک های دسترسی

Breaking News

دست آورد بزرگ دیگر برای تیم کرکت افغانستان


تیم ملی کرکت افغانستان که عضویت درجه دو شورای جهانی کرکت را دارد و در اوایل ماه جاری در یک سفر ورزشی عازم زمبابوی شده بود، امروز تیم میزبان را به گونۀ شکست داد که توقع آن نمی رفت.

در این سفر افغانستان در چهار بازی رسمی با زمبابوی مصاف داد.

تیم ملی کرکت افغانستان با اکثریت بازیکنان جوان با همراهی برخی از بازیکنان با تجربه یی این تیم مانند محمد نبی عیسی خیل، سمیع الله شینواری،‌ شاهپور ځدران، دولت ځدران، میرویس اشرف و دیگران این سفر ورزشی را با دو رقابت دوستانه با تیم الف زمبابوی آغاز کرد تا با میدان و نحوه بازی زمبابوی بلدیت حاصل کند.

افغانستان توانست این سفر ورزشی را با نتیجه تساوی به پایان برساند اما در دو بازی نخست دوستدارانش را مایوس کرده بود و چنین به نظر میرسید که این تیم آماده نیست با رقبایش در رقابت های جام جهانی سال ۲۰۱۵ حد اقل مقاومت کند.

تیم کرکت افغانستان نخستین رقابت رسمی این سفر را با تفاوت شش وکت به تیم میزبان واگذار کرد. بازیکنان افغان نه در بیتنگ و نه هم در بالنگ در مقابل تیم زمبابوی تاب آوردند. با آنهم نور علی ځدران با ۴۳ دوش، سمیع الله شینواری ۶۵ و محمد نبی عیس خیل با ۵۴ دوش، بازی خوبی را از خود به نمایش گذاشتند.

به نظر میرسید که تیم افغانستان ممکن در رقابت دومی بتواند از اشتباهات پیشین بیاموزد و قویتر وارد میدان شود. اما این توقع زمانی در هم شکست که تیم افغانستان یک بار دیگر در مقابل تیم میزبان به زانو درآمد و با تفاوت هشت وکت شکست خورد.

در این بازی فقط عثمان غنی با ۱۱۸ دوش تیم افغانستان را فرصت رقابت داد. اما بازی سوم نتیجه مختلفی را برای تیم افغانستان به ارمغان آورد و افغانستان توانست با تفاوت اندک - دو وکت- بر تیم میزبان غالب آید. در این رقابت جاوید احمدی با ۵۶ دوش،‌ عثمان غنی با ۴۳ دوش، نبی عیسی خیل با ۴۲ و سمیع الله شینواری با ۴۱ دوش برای تیم زمبابوی ۲۶۵ هدف تعین کرد و تیم افغانستان را به پیروزی نزدیک ساخت اما این دولت ځدران بود که با چهار ضربه شش امتیازی ۲۴ دوش را در زمانی انجام داد که افغانستان تحت فشار شدید قرار داشت، هشت بازیکن این تیم از میدان حذف شده بود دو توپ دیگر از شکست فاصله داشت.

چهارمین رقابت که آخرین بازی رسمی این سفر ورزشی بود از چهره دیگر تیم افغانستان پرده برداشت. در این رقابت اگر چه تیم افغانستان آغاز خوبی نداشت اما مانند یک تیم قوی و با عزم بازی کرد. بازی کنان افغانستان در ۴۹.۱ اوور یک پی دیگر از میدان حذف شدند و برای تیم حریف ۲۶۰ هدف تعین کردند.

زمبابوی برای برنده شدن در این سفر باید این هدف را تکمیل میکرد اما بازی زمانی کاملا یک جانبه شد که بازیکنان این تیم یکی پی دیگر از میدان حذف شدند و در نهایت افغانستان توانست در ۳۸ اوور تمام بازیکنان زمبابوی را از میدان حذف کند و با تفاوت ۱۰۰ دوش پیروزی بزرگ را در مقابل تیمی به نام خود رقم زند که عضویت درجه یک شورای جهانی کرکت را داراست.

تیم ملی کرکت افغانستان اکنون با پیروزی بزرگ تساوی که یک دست آورد عظیمی برای این کشور است راهی افغانستان خواهد شد اما پیش از آن دو بازی دوستانه دیگر را با تیم الف این کشور انجام خواهد داد. افغانستان پس از شکست دادن تیم بنگله دیش در جام آسیایی اکنون یک تیم دیگر درجه یک جهان کرکت را دو بار با شکست مواجه ساخت.

این برد امتیازی بزرگی را برای افغانستان در قبال داشته و در نزدیک ساختن این تیم به عضویت درجه یک جهان کرکت کمک خواهد کرد. قرار است افغانستان در جام جهانی بازی های یک روزه یا ۵۰ اووره در میان سایر تیم بزرگ به رقابت بپردازد و یک بار دیگر نخستین رقابتش در این جام که در کشور های آسترالیا و نیوزیلاند برگزار میشود در مقابل بنگه دیش مصاف خواهد داد.

XS
SM
MD
LG