لینک های دسترسی

Breaking News

محمدی: در سال جاری حملات مخالفین افزایش یافته


وزیر دفاع افغانستان جنرال محمدی (ارشیف)
وزیر دفاع افغانستان جنرال محمدی (ارشیف)

بسم الله محمدی، وزیر دفاع افغانستان که در محفل فراغت ٢۴٠ تن از افسران اکادمی پوهنتون نظامی مارشال محمد قسیم فهیم در حالی صحبت میکرد که وزیر دفاع کشور برتانیه نیز حضور داشت.

آقای محمدی گفت که سال جاری یک سالی پر چالش برای این کشور بود و باوجود افزایش حملات مخالفین مسلح نیروهای امنیتی افغانستان توانستند که در مقابل این حملات از کشور دفاع نمایند و نگذاشتند که یک وجب خاک هم به دست مخالفین مسلح دولت بیفتد.

آقای محمدی گفت "ما امسال دو آزمون مهم را در پیشرو داشتیم انتقال امنیتی و انتقال سیاسی، خوشحال هستیم که انتقال مسوولیت های امنیتی موفقانه سپری میشود، ما پنج مرحله را تعین کرده بودیم که چهار مرحله آن تکمیل و فعلا وارد مرحله پنجم هستیم."

آقای محمدی، افزود که از جمله پنج مرحله انتقال مسوولیتهای امنیتی چهار مرحله آن با موفقیت سپری شده است و تا چهار ماه دیگر تمام مسوولیت های امنیتی به نیروهای امنیتی افغان واگذار میگردد.

به گفته وزیر دفاع ملی، مخالفین مسلح فکر کرده بودند که با خروج نیروهای خارجی، نیروهای امنیتی افغان نمیتوانند که از کشور دفاع کنند و به دستور بیگانگان میتوانند که بسیاری از مناطق کشور را سقوط بدهند و به گمان آنها نیروهای امنیتی توان مقابله با آنها را نمیداشته باشند.

او افزود که نیروهای امنیتی در هماهنگی مشترک از کشور دفاع کردند، قربانی دادند و ضربات کوبنده را به مخالفین مسلح وارد کردند.

آقای محمدی، گفت که تا زمانیکه مخالفین مسلح استراتیژی جنگ را داشته باشند، نیروهای امنیتی در مقابل آنان ایستادگی خواهند کرد و اکنون هم صدها و هزار ها تن آنان در اثر عملیاتت مختلف کشته اند.

وزیر دفاع از توجه رئیس جمهور حامد کرزی در ١٣ سال گذشته درقسمت ارتقا ظرفیت و توانمندی اردوی ملی ابراز تشکری نموده و گفت "هر وقتی که در این قسمت به رئیس جمهور پیشنهادی داشتیم از هیچ کمکی دریغ نکرد که از آن تقدیر میکنیم."

او افزود که رئیس جمهور فردا با نیروهای امنتیی کشور در ارگ خدا حافظی میکند.

وزیر دفاع بریتانیا دراین محفل گفت که بریتانیا بعد از این نیز کمک هایش را به افغانستان ادامه میدهد و نیروهای امنیتی افغان را حمایت و کمک میکند.

XS
SM
MD
LG