لینک های دسترسی

Breaking News

وزیر دفاع افغانستان: جنگ شدیدتر در پیش داریم


وزیر دفاع افغانستان روز چهارشنبه طی دیدار از هرات از آغاز عملیات نظامی خالد خبر داد.
وزیر دفاع افغانستان روز چهارشنبه طی دیدار از هرات از آغاز عملیات نظامی خالد خبر داد.

وزیر دفاع افغانستان می گوید که در سال پیشرو مخالفان مسلح دولت تلاش خواهند کرد تا به نا امنی‌ ها در مناطق مختلف افغانستان دامن بزنند، اما به گفته او نیرو های اردوی ملی در سطح هشت زون با تجهیزات و امکانات هوایی برای مقابله با مخالفان مجهز خواهند شد.

جنرال عبدالله حبیبی گفت: "دشمن اضافه تر از سال ۱۳۹۵ تلاش خصمانه خود را خواهد کرد تا بتواند اهداف شوم خود را تطبیق کند اما دشمن این ارمان خود را به گور خواهد برد."

وزیر دفاع افغانستان که روز چهارشنبه برای بازدید از قطعات اردوی ملی و بررسی نحوه اجرای عملیات‌ زمستانی این سربازان به ولایت هرات سفر کرده بود، از راه اندازی عملیات بهاری "خالد" در سراسر آن کشور برای از بین بردن مخالفان مسلح دولت نیز خبر داد.

جنرال حبیبی همچنین افزود که نیرو های هوایی افغانستان نسبت به سال گذشته قویتر شده و توانایی آن برای انجام حملات افزایش یافته است.

از جانب دیگر، جنرال امان الله مبین، قوماندان قول اردوی ۲۰۷ ظفر نیز از آمادگی کامل نیرو های امنیتی افغان برای مقابله با دهشت افگنان خبر داد.

جنرال مبین افزود که در سال گذشته دهشت افگنان سعی نمودند تا چندین منطقه کلیدی حوزه غرب چون ولایت فراه و ولسوالی شیندند را به تصرف خود درآورند که با مقابله نیرو های افغان روبرو شدند.

جنرال مبین گفت: "منسوبان قول اردوی ۲۰۷ ظفر با هماهنگی کامل با پولیس و امنیت ملی و همکاری جامعه جهانی بیش از صد عملیات مشترک را سال گذشته پلان گذاری و راه اندازی نموده است."

مبارزه با فساد در وزارت دفاع

در همین حال، وزیر دفاع افغانستان از اصلاحات جدی و مبارزه با فساد در وزارت تحت امرش سخن زد.

جنرال حبیبی افزود: "بعد از این در اردو جایی برای فساد موجود نیست و این لکه ننگین را ما باید از بین اردو گم (دور) کنیم تا خون شهیدان ما قربانی چند مفسد نشود."

وزیر دفاع افغانستان همچنان از آماده شدن پلان چهار ساله امنیتی آن کشور خبر داد که بر اساس آن قرار است شمار نیرو های ویژه افغان به یک قول اردو افزایش یابد.

هم اکنون بیشتر عملیات های مهم نظامی افغانستان در برابر دهشت افگنان از سوی نیرو های ویژه افغان رهبری و به پیش برده میشود.

قرار است شمار نیرو های ویژه افغان به یک قول اردو افزایش یابد.
قرار است شمار نیرو های ویژه افغان به یک قول اردو افزایش یابد.

XS
SM
MD
LG