لینک های دسترسی

Breaking News

جنرال وزیری: نقش پاکستان در ختم جنگ افغانستان "بسیار مهم" است


سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه اظهارات وزیرخارجه پاکستان را در مورد پیشبرد جنگ در افغانستان از سوی امریکا نادرست خواند.
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز جمعه اظهارات وزیرخارجه پاکستان را در مورد پیشبرد جنگ در افغانستان از سوی امریکا نادرست خواند.

جنرال دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اظهارات وزیر خارجۀ پاکستان را در مورد چگونگی پیشبرد جنگ در افغانستان از سوی ایالات متحده امریکا، نادرست خواند و گفت موضع پاکستان "برحق نیست" و آن کشور از تروریستان حمایت می‌کند.

جنرال وزیری، روز جمعه در پاسخ به پرسش خبرنگاران، گفت نقش پاکستان در خاتمه یافتن جنگ افغانستان "مهم" است.

جنرال وزیری افزود "پاکستان از تروریستان حمایت می‌کند، آنها را تجهیز می‌کند، اگر امروز پاکستان قبول کند که جنگ در افغانستان ختم شود، آنها رول شان بسیار مهم است، آنها می‌توانند، از تروریستان حمایت نمی‌کنند".

خواجه محمد آصف، وزیر خارجۀ پاکستان روز پنج شنبه با اشاره به جلسۀ استماعیۀ کانگرس ایالات متحده امریکا گفت "به گونۀ که جنگ افغانستان تعقیب می‌شود، جنگ افغانستان را خواهید باخت. شما (امریکا) از قبل بازندۀ جنگ در افغانستان استید، فقط می‌خواهید خودتان را نجات دهید".

وزیرخارجه پاکستان، گفته است که اگر ایالات متحده تلاش کند قضیه افغانستان را تنها از طریق جنگ حل کند، منجر به متحد شدن گروه داعش و طالب خواهد شد.

اما در واکنش به این اظهارات، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان، گفت مقامات پاکستانی با این گونه اظهارات می‌خواهند فشاری که پس از اعلام استراتیژی ایالات متحده امریکا برای افغانستان و آسیایی جنوبی به آن کشور وارد شده است را کاهش دهند؛ جنرال وزیری در ادامه افزود که باید این فشار ادامه یابد.

XS
SM
MD
LG