لینک های دسترسی

Breaking News

سفر هیات دولتی افغان به قطر به تعویق افتاد


یک منبع نزدیک به حکومت وحدت ملی روز پنجشنبه (۲۹ حمل) به رادیو آشنا – صدای امریکا گفت که سفر هیات ۲۵۰ نفر دولتی برای اشتراک در نشست بین‌الافغانی قطر از تاریخ تعیین‌شده برای مدت نامعلومی به تاخیر افتاده است.

قرار بود که هیات مشترک سیاستمداران، فعالان مدنی و حکومت افغانستان پس از چاشت امروز از کابل به دوحه برود.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی ارگ در مورد این سفر همین قدر گفته است که جزییات در مورد این سفر، بعد از ظهر نشر می‌شود.

تا اکنون دلیل تاخیر سفر این هیات روشن نیست؛ اما منبعی به صدای امریکا علت تاخیر مشکلات تخنیکی بیان کرد و گفت که تلاش‌ها برای حل این مشکلات جریان دارد.

مرکز منازعات و مطالعات بشری دوحه که برگزارکنندۀ این کنفرانس بین‌الافغانی است، گفته که حدود ۳۰۰ افغان روز شنبه و یکشنبه در کنفرانسی که به ابتکار این مرکز برگزار خواهد شد، روی صلح بحث می‌کنند.

سلطان برکات، رئیس این مرکز در حساب توییترش نگاشته است که هدف این کنفرانس حمایت از تشکیل اجماع سیاسی در مورد توافق روی راه حل سیاسی است که منجر به ختم جنگ و تأمین صلح در افغانستان گردد.

به گفتۀ آقای برکات، فهرست اشتراک‌کنندگان کنفرانس بین‌الافغانی با دقت ترتیب شده تا به باور وی، نمایندگی از تمام افغان‌ها را تضمین کند.

رئیس مرکز منازعات و مطالعات بشری دوحه گفته است: " قرار است در سلسله گفتگوهای بین‌الافغانی دوحه، مرد و زن افغان باهم گردهم آمده تا در فضای باز، همه‌جانبه و جامع در مورد صلح بین‌الافغانی بحث و تبادل نظر کنند".

سلطان برکات تأکید کرده است که اشتراک‌کنندگان کنفرانس، از موقف اشخاص حضور خواهند داشت و از هیچ گروه دولتی و سیاسی نمایندگی نمی‌کنند.

XS
SM
MD
LG