لینک های دسترسی

Breaking News

نقش امریکایی های افغان تبار در تظاهرات امریکا


مظاهرات اخیر در ایالات متحده از سوی بسیاری ها به عصر جدیدی در فعالیت های مدنی امریکا شهرت یافته است.

برخلاف تهدیدات همه گیری کروناویروس اقشار مختلف مردم در سرتاسر امریکا به جاده ها آمدند تا علیه نژادپرستی و خشونت پولیس علیه سیاه پوستان اعتراض کنند.

امریکایی های افغان تبار نیز در مظاهرات اخیر در ایالات متحده حضور فعالی داشتند و همبستگی و حمایت خود را با جنبش "زندگی سیاه پوستان مهم است" به اشکال مختلف نشان دادند.

برای بسیاری از امریکایی های افغان تبارشرکت در تظاهرات اخیر امریکا به معنای ایستادگی در برابر نژادی پرستی و بی عدالتی علیه سیاه پوستان و سایر اقلیت ها در این کشور است.

اما برای برخی دیگر شرکت در این اعتراضات برای ادای دین به زحمات پیشگامان فعالان مدنی در امریکا است.

فعالان و سازمان های افغان از جمله انجمن اجتماع افغان ها برای مساوات و ترقی نیز در رسانه های اجتماعی به گونهٔ گسترده از تظاهرات "زندگی سیاه پوستان مهم است " حمایت کرده و با نشر اعلامیه و یا ایجاد صفحه ای در فیس بوک از بقیه افغان ها دعوت کردند تا در این اعتراضات فعال باشند.

نقش امریکایی های افغان تبار در تظاهرات امریکا
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:45 0:00

بر اساس گزارش ها، بیش از ۱۰ هزار نفر در جریان تظاهرات اخیر در امریکا بازداشت شده اند.

کارشناسان می گویند که ساختار نژادی اعتراضات مدنی در امریکا نسبت به گذشته تغییر کرده و اقلیت ها اکنون سهم فعال تری در آن دارند.

با وصف این که پیامد اعتراضات اخیر هنوز نامعلوم است اما آنچه واضح است این است که معترضین فعلا خیال ترک جاده های این کشور را ندارند.

XS
SM
MD
LG