لینک های دسترسی

Breaking News

چرا پدر افغان نام کودکش را دونالد ترمپ گذاشت؟


اسدالله پویا و فرزندش دونالد ترمپ
اسدالله پویا و فرزندش دونالد ترمپ

سید اسدالله پویا، پدر افغان که از ولایت دایکندی است، سه طفل دارد، نام یکی از فرزندانش را دونالد ترمپ گذاشته است.

او در گفتگو با رادیو آشنا – صدای امریکا گفت، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا شخص مؤفق می‌باشد و توانسته است کارنامه‌های خوبی در بخش سرمایه‌گذاری و تجارت داشته باشد.

به گفتۀ وی فعالیت‌های اقتصادی دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا برای وی الگو است.

او افزود "انگیزۀ گذاشتن نام دونالد ترمپ، قبلاً من کتاب‌های دونالد ترمپ را می‌خواندم که راز مؤفقیت، چگونه ثروتمند شویم، چگونه ما می‌خواهیم که شما ثروتمند شوید، این کتاب‌ها، همۀ شان تقریباً راز مؤفقیت دارد و دیگر این که از کارنامه‌های خوبی که داشتند دونالد ترمپ قبلاً، به همین اساس تصمیم گرفتم که نام طفل خود را دونالد ترمپ بگذارم".

پدر ترمپ افغان، تأیید کرد که این کار وی، سبب برخورد منفی جامعه شده است، حتی به اندازۀ که رابطۀ پدرکلان و مادرکلان ترمپ افغان، با فرزند شان به سردی گراییده و اقوام نیز از وی به اندازه‌ای روی‌گردان شده اند.

گذاشتن نام ترمپ بر فرزند پویا، سبب مشکلات در ادارات دولتی نیز برای وی شده است. او گفت "مأمورین می‌گفتند در افغانستان نام دیگری وجود نداشت که نام طفل خود را دونالد ترمپ گذاشتی؟".

اما پدر ترمپ افغان، با آنکه نمی‌خواهد در پی برخوردهای منفی جامعه نام فرزندش را تغییر دهد؛ اما نگرانی دارد.

خانم و آقای پویا (خانم و شوهر) با تفاهم هم نام فرزند شان را دونالد ترمپ گذاشته اند.

آقای پویا، در پاسخ به پرسشی که آیا می‌خواست با این کار مشهور شود، گفت که این چنین انگیزۀ در کار نبوده است.

او گفت که دونالد ترمپ، در کنار این که نویسنده بخش راز مؤفقیت است؛ یکی از غول‌پیکرهای اقتصادی نیز شمرده می‌شود که این دو مسأله روی وی تأثیر گذاشته است.

پدر ترمپ افغان، از رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا خواست به هر نحوی که باشد در تأمین امنیت افغانستان و گفتگوهای صلح در این کشور کمک کند.

او افزود "خواست شخصی که داریم، با فامیل خود ترمپ کوچک، می‌خواهد ترمپ (رئیس جمهور ایالات متحده امریکا) را ببیند، خواست ما همین است که یک بار او را ببینیم، و ملاقات بکنیم".

آقای پویا، این موضوع را که از این طریق می‌خواهد به امریکا مهاجرت کند، رد کرد.

ترمپ افغان، حالا یک و نیم ساله است و پدرش آرزو دارد که او نیز مانند دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا فرد مؤفق باشد.

XS
SM
MD
LG