لینک های دسترسی

Breaking News

زاخیلوال: برای انتقال افغان های گیرمانده در پاکستان، پرواز های ویژه تقاضا کرده ام


در حالی که دروازه های مرزی تورخم و سپین بولدک از حدود دو هفته به اینسو به روی ترافیک و تردد مسافرین مسدود است، عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان امروز در صفحۀ رسمی فیس بوک اش نوشته است که در جریان صحبت به سرتاج عزیز مشاور امنیت ملی صدر اعظم پاکستان گفته است که اگر در دو روز آینده دروازه ها از جانب پاکستان باز نشود، برای انتقال مسافرین گیرمانده، خواستار پرواز های ویژه از کابل خواهد شد.

آقای زاخیلوال افزوده است که به جانب پاکستان رسانیده شده که عملی شدن این طرح برای اسلام آباد تصویر خوبی را به نمایش نخواهد گذاشت.

سفیر افغانستان ضمناً نگاشته است آقای عزیز امروز گفت که به او اطمینان داده شده که مرز از جانب پاکستان به روی مسافرین باز شده است. اما آقای زاخیوال در پاسخ به او این خبر را رد کرده است.

آقای زاخیلوال گفته است که برای انتقال مسافرین گیرمانده از پاکستان، قبلاً از کابل خواستار تدارک پرواز های ویژه شده است.

سفیر افغانستان مقیم پاکستان گفته است که در جریان چند روز گذشته با آفتاب احمد خان شیرپاو، اسنفندیار ولی خان، سراج الحق، عمران خان و سایر مقامات سیاسی پاکستان این موضوع را در میان گذاشته است.

او گفت که عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف پاکستان تعهد کرده است که از حکومت آن کشور خوستار بازگشایی مرز با افغانستان خواهد شد.

حضرت عمر زاخیلوال گفته است که از تلاش هایش در این مورد میتواند اطمینان دهد اما از بازگشایی مرز ها اطمینان داده نمیتواند.

XS
SM
MD
LG