لینک های دسترسی

Breaking News

درآمد افغانستان ۲۰ میلیارد افغانی کم شده است –ارغندیوال


سرپرست وزارت مالیۀ افغانستان گفته است که به دلیل همه‌گیری کروناویروس درآمد این کشور در چند ماه گذشته ۲۰ میلیارد افغانی کاهش یافته است.

عبدالهادی ارغندیوال، در مصاحبۀ اختصاصی با صدای امریکا گفت که هنوز هم عواید گمرک‌های افغانستان به جیب اشخاص سرازیر می‌شود، اما از هیچ شخصی به گونۀ مشخص نام نبرد.

آقای ارغندیوال گفت که از این پس مفسدین تحمل شده نمی‌توانند، اما نگفت که این مفسدین کی‌ها اند.

سرپرست وزارت مالیۀ افغانستان در حالی از کاهش عواید آن کشور صحبت می‌کند که چند روز پیش یک مکتوب ریاست امنیت ملی افغانستان به بیرون درز کرد که در آن ۶۸ کارمند وزارت مالیۀ افغانستان ممنوع الخروج شدند.

در این مکتوب که ظاهراً به تاریخ ۲۳ جوزای سال روان صادر شده است، به پولیس سرحدی میدان هوایی حامد کرزی اطلاع داده شده است که ۶۸ مقام و کارمند وزارت مالیه ممنوع الخروج بوده وتنها در صورت داشتن حکم سفر از مقام ریاست جمهوری افغانستان اجازۀ سفر را خواهند داشت.

افزون بر سه معین و رییس دفتر وزارت مالیه، نام‌های ده‌ها رییس آن اداره به شمول روسای گمرک چندین ولایت در این فهرست دیده می‌شود.

دفتر هیات معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز پنجشنبه ۱۸ جون با نشر گزارشی فساد اداری را چالش بزرگ بر سر راه تامین صلح و رفاه افغان‌ها دانسته و از رهبران افغان خواست که مبارزه با فساد را در اولویت کاری شان قرار دهند.

در این گزارش آمده است که تلاش‌های حکومت افغانستان برای مبارزه با فساد اداری، بر زندگی اکثر افغان‌ها تاثیرات مثبت نگذاشته است.

XS
SM
MD
LG