لینک های دسترسی

Breaking News

تاکید محب بر تقویه نیروهای امنیتی افغان در همکاری جامعه جهانی


حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی نظامیان افغان را قهرمانان جنگ و صلح افغانستان می‌داند و می‌گوید که برای تقویۀ این نیروها در همکاری با ناتو و جامعه جهانی متحد اند.

آقای محب در پیامی ویدیوی به مناسبت نهم حوت – روز سرباز گفته است که از برکت قربانیان نظامیان افغان، طالبان از جنگ دست کشیده و راه صلح را در پیش گرفته اند.

آقای محب افزوده است که ۹۴ درصد عملیات‌ها برای سرکوب دهشت‌افگنان در سال‌های اخیر توسط نظامیان افغان انجام شده و تنها در سال گذشته میلادی هشت ولسوالی از کنترول مخالفین مسلح دولت بیرون شده اند.

آقای محب افزود: "ریفورم سال گذشته در سکتور امنیتی مفید واقع شده با این حال برای تقویت امنیتی و دفاعی کشور در آیندۀ پلان‌های موثر روی دست است."

محب مبارزه با فساد، تقویه نیروهای هوایی و تجهیز این نیروها با تکنالوژی پیشرفته و سایر تجهیزات نظامی را بخشی از برنامه‌ های حکومت افغانستان خوانده که به گفته آقای محب این پلان از سوی ناتو و کشورهای متحد افغانستان پشتیبانی و در سال‌های پیشرو عملی خواهد شد.

او همچنان گفته است: "قربانی این نیروها در میدان نبرد نقش به سزای در انکشافات پروسه‌های ملی چون انتخابات و صلح گردیده است و از برکت قربانی نیروهای امنیتی است که امروز طالبان مسلح به جای جنگ آمادۀ صلح گردیدند".

این در حالی است که هفته کاهش خشونت در مرحلۀ پایانی آن قرار دارد و قرار است فردا شنبه ۲۹ فبروری (۱۰حوت) توافقنامه صلح میان امریکا و طالبان به امضا برسد.

پیش از این منشی عمومی ناتو گفته بود که این پیمان به همکاری‌های درازمدت‌اش به نظامیان افغان در بخش‌ آموزش و تجهیز آنان ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG