لینک های دسترسی

Breaking News

رهایی ۲۷ زندانی از بند طالبان در هلمند


وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که در نتیجۀ عملیات نیروهای کوماندوی افغان، یک زندان طالبان در ولایت هلمند درهم شکست و ۲۷ نفر از بند این گروه آزاد شدند.

فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت روز سه شنبه ۲۰ اپریل (۳۱ حمل) به صدای امریکا گفت که این عملیات شب گذشته در ولسوالی موسی قلعۀ ولایت هملند راه اندازی شد.

با آنکه وزارت دفاع افغانستان گفته است که تمامی افراد آزاد شده از نزد طالبان، غیرنظامیان بوده اند، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری گفته است که در میان آزاد شدگان نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان نیز شامل بودند.

آقای صالح در صفحهٔ فیسبوک‌اش نگاشته است: "آزادی و نجات ده ها تن از منسوبین امنیتی و دفاعی و هموطنان در زولانه و زنجیر از شکنجه گاهی در قلب فرماندهی طالبان تروریست در ولسوالی موسی قلعه هلمند برای همه مبارک."

معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان همچنان گفت که در این عملیات شش جنگجوی طالبان کشته و مقدار زیادی از سلاح و مهمات آنان به دست کوماندوهای افغان افتاده است.

طالبان هنوز در مورد درهم شکستن این زندان به رسانه‌ها معلوماتی نداده اند.

پیش از این نیز چندین زندان طالبان در ولایت هلمند از سوی نیروهای امنیتی افغان درهم شکسته اند که به گفتۀ مقامات در عملیات‌ها، ده‌ها نفر، به شمول نظامیان افغان، از زندان‌های طالبان در این ولایت آزاد شدند.

این در حالی است که دو روز پیش نظامیان افغان در یک عملیات مشابۀ در ولسوالی خاشرود ولایت نیمروز، ۲۰ منسوب امنیتی را از یک زندان طالبان رها کردند.

وزارت دفاع گفت که در میان افراد آزاد شده، ۱۷ منسوب اردوی ملی و سه منسوب پولیس ملی شامل اند.

XS
SM
MD
LG