لینک های دسترسی

Breaking News

نظامیان افغان منطقۀ "الف خیل" توره بوره را تصرف کردند


دو هفته پیش داعش برای تصرف توره بوره نبرد با نیروهای افغان و طالبان را آغاز کردند
دو هفته پیش داعش برای تصرف توره بوره نبرد با نیروهای افغان و طالبان را آغاز کردند

قوماندانی اردو در شرق افغانستان گفته است که نظامیان افغان یکشنبه شب منطقۀ "الف خیل" یک روستای دیگر توره بوره ولسوالی پچیراگام را به کنترول خود در آوردند.

دگرمن شیرین‌ آقا فقیری، سخنگوی قول اردوی ۲۰۱ سیلاب، به صدای امریکا گفت که نیروهای مشترک حکومتی به صورت مکمل منطقۀ "الف خیل" را متصرف شده اند و در حال پیشروی اند.

عملیاتی سیلاب چهارم نمبر ۷ در پچیراگام برضد داعش آغاز شده است که فرماندهی لوای چهارم اردوی ملی آن را رهبری می‌کند.

سخنگوی قول اردوی سیلاب افزود که جنگجویان داعش از ساحه فرار کرده اند و نیروهای دولتی به پیشروی شان ادامه می‌دهند.

اما نواز، یک فرمانده پولیس محلی در ساحه، گفت که نیروهای افغان در روستای الف خیل رسیده اند. اما هنوز به صورت مکمل آن را منطقه را در کنترول ندارند.

او افزود "نیروهای عملیات کننده در مغاره‌های توره بوره نرسیده اند. یکی دو قریه هنوز باقی مانده است که تمام توره بوره تصرف شود، اما بخش اعظم آن تسخیر شده است".

هجرت‌الله، ولسوال اچین، به صدای امریکا گفت، ساحۀ اندکی باقی مانده است که توره بوره به صورت مکمل به دست نیروهای افغان بیفتد.

تندروان داعش تا حال در این مورد تبصره نکرده اند.

توره بوره یکی از ساحات مهم و ستراتیژیک ولسوالی پچیراگام است که هفتۀ گذشته داعش آن را به کنترول خود درآورد و به گفتۀ مقامات، به همین دلیل، ده‌ها جنگجوی طالب و داعش کشته شدند و صدها خانواده از ترس جنگ از ساحات مسکونی متواری شدند.

مقام‌ها گفته اند که پس از پایان موفق این عملیات‌ها، برای حفظ توره بوره، نیروهای خیزش مردمی محل را می‌گمارند و در امتداد آن مسیر، پوسته‌های پولیس و سایر نیروهای امنیتی را نیز ایجاد خواهند کرد.

XS
SM
MD
LG