لینک های دسترسی

Breaking News

در روز نخست عید هیچ سرباز افغان کشته نشد


وزارت امور داخله افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، فقط سه رویداد امنیتی در سراسر این کشور رخ داده است که در آن نیز هیچ سرباز افغان کشته نشده است.

بهار مهر، مشاور روابط استراتیژیک وزارت امور داخله افغانستان به صدای امریکا گفت که از دیروز به این‌سو، سه رویداد امنیتی شامل راکت پراگنی مهاجمان مسلح بر مربوطات شهر کابل و دو مورد "انداخت‌های ثقیله" از سوی مخالفان مسلح بر مربوطات ولایت غزنی ثبت شده است.

آقای مهر افزود "از دیروز که حادثه کابل خوشبختانه با موفقیت توسط نیروهای امنیتی پایان یافت و جلو بروز یک حمله گسترده که دشمن تلاش داشت انجام دهد، گرفته شد، دیگر هیچ حادثه در سراسر افغانستان تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم اتفاق نیافتاده است به استثنای غزنی".

حکومت افغانستان مسؤول راکت پراگنی به شهر کابل، گروه داعش را خواند؛ اما به گفته این مقام وزارت داخله، مسؤول رویدادهای امنیتی در ولایت غزنی جنگجویان وابسته به طالبان است.

آقای مهر گفت که در ۲۴ ساعت گذشته هیچ سرباز افغان کشته نشده است و در رویدادهای امنیتی در مربوطات ولایت غزنی نیز به هیچ نظامی افغان آسیب نرسیده است. به گفته مقام‌های امنیتی فقط در عملیات روز گذشته در کابل، دو نظامی افغان مجروح شده اند.

حکومت افغانستان اعلام کرد که از آغاز عید قربان تا سه ماه آینده، آماده آتش بس است به شرط اینکه طالبان نیز آتش بس را رعایت کنند؛ اما طالبان به این درخواست حکومت پاسخ مثبت ندادند.

این مقام وزارت امور داخله افغانستان ابراز امیدواری کرد که در روزهای آینده نیز تحرکات مخالفان مسلح و رویدادهای امنیتی در پائین ترین سطح باشد.

اما سید غفور احمد جاوید، سخنگوی وزارت دفاع افغانستان گفت که از صبح روز گذشته (۳۰ اسد) برابر با نخستین روز عید تا اکنون، در برخی نقاط "تحرکاتی" از سوی مخالفان مسلح دیده شده و عملیات نیروهای افغان به گونۀ برنامه‌ریزی شده ادامه دارد.

ولی آقای جاوید مشخص نساخت که در این مدت، چند رویداد امنیتی در سراسر افغانستان رخ داده است.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز گفت که از دیروز به این‌سو، از تلفات سربازان اردوی ملی هیچ گزارشی دریافت نکرده اند.

وزارت دفاع افغانستان با نشر خبرنامه‎ای نیز گفته است که نیروهای افغان، نُه عملیات تصفیوی را به گونۀ مشترک در ولایات ننگرهار، کنر، لغمان، غزنی، پکتیکا، ارزگان، زابل، فراه، فاریاب، کندز، بغلان و هملند راه اندازی کرده اند که در نتیجه آن، ۳۰ تن از مخالفان مسلح شامل ۴ عضو گروه داعش کشته و ۱۵ تن آنان مجروح شده اند.

بربنیاد خبرنامه وزارت دفاع، هشت فرد مشکوک نیز بازداشت شده اند و مقداری از وسایط و مهمات مخالفان مسلح نیز از بین برده شده است.

XS
SM
MD
LG